Controller till administrativa avdelningen, Solna

Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
2015-12-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller till administrativa avdelningen, Solna" (publicerad 2017-06-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som controller innebär att huvudsakligen arbeta med budgetering, ekonomisk uppföljning och analys på vår administrativa avdelningen. Du kommer att ha särskilt fokus på våra lokalrelaterade projektkostnader. I arbetet ingår att stödja och hjälpa avdelningens chefer med ytterligare uppföljning, analys och utveckling av verksamheten. Du har i din roll som controller många och varierande kontakter vilket kräver att du är professionell i din yrkesutövning och att du har mycket god samarbetsförmåga.

Du kommer ingå i planerings- och styrningsenheten inom den administrativa avdelningen.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

 Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har akademisk utbildning om minst 120p/180p inom ekonomi
• har minst tre års aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbete
• agerar med helhetssyn, är prestigelös samt inger förtroende
• är kommunikativ och har god förmåga att utrycka dig i tal och i skrift
• är analytisk och resultat- och utvecklingsorienterad 
• är pedagogisk och har förmåga att engagera andra
• är initiativtagande, tar ansvar och är drivande
• har god samarbetsförmåga och god förmåga att bygga nätverk

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av projektredovisning.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-12-28

Ersättning
individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter  Sävje, enhetschef 010-574 82 33
Helene Hedin, HR-konsult 010-574 82 97
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson Saco 010-574 85 55
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
17194 solna

Kontorsadress
17194 solna

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2593934

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: