Chef till SOS Alarm Kundcenter

Sos Alarm Sverige AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Stockholm, Danderyd, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

SOS Alarm har en unik verksamhet som alltid ska vara tillgänglig när en kris uppstår. Vi bidrar till samhällsnyttan och spelar en central roll i Sveriges krisberedskap, bland annat genom vårt ansvar för nödnumret 112. Vår vision är att skapa ett tryggare Sverige för alla, dygnet runt, året om. 90% av våra kunder är från offentligsektor och myndigheter men vi har också privata kunder. Detta innebär en komplexitet i vår tjänsteaffär.
Med våra värderingar - professionella och empatiska, ansvarstagande och samverkande - bygger vi en stark företagskultur präglad av öppenhet, transparens och tillit. 98 procent av våra cirka 1400 medarbetare är stolta över att arbeta på SOS Alarm. Vår stolthet och vårt fokus ligger i att vi faktiskt gör skillnad varje dag, för att skapa ett tryggare Sverige för alla. Vill du vara med?
Om Kundcenter
Vår kundcenteravdelning består av ca 80 personer som arbetar med administrativt stöd kopplat till våra kunder och partners. Kundcenter omfattar även team som arbetar med kvalitetsutveckling, CRM och kundportal. Avdelningen supportar kunder från alla våra tjänsteområden, utöver alarmering, vård, räddning arbetar vi med säkerhet-, trygghet-, krisberedskap- och jour kunder. Kundcenters medarbetare finns i hela Sverige där flertalet arbetar i Västerås och Sundsvall.
Om tjänsten som Chef Kundcenter
I denna tjänst rapporterar du till Chefen för Verksamhetsområde Affär och är en del av ledningsgruppen för Verksamhetsområdet, där nära samarbete med övriga medlemmar förväntas. För närvarande har tjänsten ansvar för sju gruppchefer som rapporterar direkt till dig. Avdelningen står inför en effektiviserings- och digitaliseringsresa där du som chef, tillsammans med ditt team, kommer att ha en avgörande roll i att driva denna förändring. För att kundcenter ska lyckas behöver vi lägga ännu större fokus på kundresan, där self-service och automatisering kommer att vara ett tydligt mål.
Det finns möjlighet att arbeta hemifrån, men vi ser gärna att vi träffas på våra kontor för att stärka vår kultur, samarbeta och främja vår gemensamma utveckling. Tjänsten innebär resor inom Sverige, och du har stor frihet att själv bestämma när du reser.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor på Sveavägen 145 i Stockholm. Annan placeringsort kan diskuteras med rätt kandidat för arbetet.

Vi söker dig som
Har en akademisk utbildning, gärna inom ekonomi eller inom IT
Har erfarenhet av att driva förändringsarbete, gärna kopplat till digitalisering/automatisering och kundresan.
Har erfarenhet av att arbeta metodiskt och processinriktat.
Är trygg och bekväm i ditt ledarskap och trivs i chefsrollen.
Har erfarenhet av att leda en personalintensiv verksamhet genom andra chefer.
Skapar förtroende och samarbete med dina chefer genom en öppen och ärlig dialog, vilket främjar både förtroende och framdrift.
Har förståelse för hur strategiska riktningar påverkar de operativa besluten, och tvärtom.

Vi tror att du bidrar med såväl erfarenhet som lärdomar från liknande transformationsresa gärna från verksamhet som producerar och säljer tjänster, för att utmana oss och vår verksamhet. Vi ser med fördel att du har haft ett strategiskt ansvar tidigare och erfarenhet av att arbeta i verksamhet med ISO-certifieringar, höga regleringskrav samt högt ställda säkerhetskrav.

Publiceringsdatum
2024-11-27

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen är det viktigt att du delar våra värderingar och anammar vår företagskultur, samt att du har ett genuint intresse för vårt uppdrag. Kunden är alltid i fokus, och du har förmågan att balansera kundrelationer och samarbeten samtidigt som du behåller ett affärsinriktat perspektiv. Med en god kommunikativ förmåga etablerar du förtroendefulla kontakter med dem du möter, både internt och externt. Du har förmågan att omsätta strategiska visioner och mål till operativa åtgärder i det dagliga arbetet. Du är modig, trygg och prestigelös i ditt sätt att arbeta. Du tänker process, riktning och effekt i stället för aktivitet och du uppskattar att vara delaktig i att se andra växa och utvecklas. Med ditt tålamod ser du till att driva arbetet framåt och, genom din strukturerade förmåga, leder du förändringar, projekt och andra leveranser hela vägen i mål.
Låter detta intressant?Skicka in din ansökan snarast, dock senastden 15 december 2024.Vi arbetar löpande med urval.
Har du frågor?Kontakta rekryterande chef - Caroline Öfverstedt på 076-113 93 03.
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SOS Alarm Sverige AB (org.nr 556159-5819), https://sosalarm.se

Arbetsplats
SOS Alarm

Jobbnummer
9033687

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: