Chef till enheten för Kunskapsstyrning och Utbildning
Landstinget Västmanland / Sjukvårdschefsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Västmanland i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Köping,
Sala eller i
hela Sverige Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 500 anställda. Landstingets huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Vi bedriver en bred och komplex verksamhet med hög förändringstakt och ökad processorientering. Öppenhet och dialog ska känneteckna verksamheten både internt och externt. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.
Kunskapsstyrning och utbildning är grundbultar för att uppnå goda resultat inom Landstinget Västmanlands hälso- och sjukvård.
Att vara en del av vårdens yrkesutbildningar är att skapa förutsättningar för framtida goda medarbetare och evidensbaserad vård.
För att stödja vårdens utveckling finns Enheten för kunskapsstyrning och utbildning, EKU, som har i uppdrag att hålla ihop dessa uppgifter och strategiskt forma framtidslinjer i samverkan med övrig verksamhet.
Vi söker nu en person med förmågan att leda, motivera, inspirera men också strukturera och prioritera.
Publiceringsdatum2015-01-23KvalifikationerDu engagerar och förser dina underställda chefer med befogenheter för att nå uppsatta mål. Med hjälp av en tydlig kommunikation samarbetar du väl med såväl interna som externa kontakter. Då vi lägger stor vikt vid att vara en kunskapsorienterad organisation där kompetensutveckling och kunskapsutbyte är i fokus ser vi gärna att du har vana av att skapa kompetensforum för vidareutveckling av organisation och personal. Du har ett coachande förhållningssätt och ser positivt på ett kommunikativt ledarskap.
Du har adekvat högskole- eller universitetsutbildning, alternativt besitter motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren anses lämpliga. Har du ledarskapsutbildning är det meriterande. Du har tidigare erfarenhet av chef/ledarskap. Du har även erfarenhet av ekonomi, personal och verksamhetsansvar.
Du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt och har en vilja och intresse att leverera lösningar. Vi söker dig som kan ta initiativ och uppnå resultat, som kommer med idéer och nya angreppssätt för att bidra till att utveckla såväl medarbetare och verksamhet.
Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde efter överenskommelse.
Sista ansökningsdag 15 februari 2015.
Välkommen med din ansökan. Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt!
Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju.
Landstinget Västmanland eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund för att möta framtidens behov.
Vi samarbetar med "Jobba i Västerås". Besök deras hemsida, jiv.se, för att få information om Västerås och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid en flytt till vår stad.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLennart Iselius, Hälso-/sjukvårdsdirektör 021-17 69 99
Mats Stenberg, Läkarföreningen 021-17 51 40
Irene Grahn, Facklig repr, Vision 021-17 36 63
Marja Blom, Fackl repr SSR 021-17 37 11
FöretagLandstinget Västmanland
AdressLandstinget Västmanland
Landstinget Västmanland 72189 Västerås
72189 Västerås
KontorsadressLandstinget Västmanland 72189 Västerås
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2139627
Observera att sista ansökningsdag har passerat.