Chef till enheten Bygg, Miljö och trafik
Katrineholms kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Katrineholm,
Vingåker,
Flen,
Finspång,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Katrineholms kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen i Katrineholm Samhällsbyggnadsförvaltningen är en ny förvaltning från och med 2012-01-01. Syftet med den nya förvaltningen är att samla resurser och kompetenser för att bygga ett långsiktigt och hållbart Katrineholm. Förvaltningen består av före detta Stadsarkitektkontoret, Miljöförvaltningen, Näringsliv och tillväxt, samt delar av service- och teknikförvaltningen.
Publiceringsdatum2012-02-24ArbetsuppgifterI Katrineholms kommun pågår stora förändringar inom näringslivet där bl.a. uppbyggnaden av ett stort logistikcentrum är en viktig del. För att fortsätta driva utvecklingen framåt och kunna öka servicen till både näringsliv och privatpersoner har vi bildat en ny förvaltning inom Samhällsbyggnad. Vi söker därför en kundfokuserad chef till enheten Bygg, Miljö och Trafik. Enheten har det operativa ansvaret för att, inom sina verksamhetsområden, ge de som verkar, bor och vill etablera sig i Katrineholms kommun råd och stöd. Ytterst ska avdelningen verka för bra relationer och ge en god och snabb service.
Avdelningen har uppdrag från tre nämnder; Miljö- och hälsoskyddsnämnden, Service och Tekniknämnden och Byggnadsnämnden. Uppdragen har både bredd och djup inom sina respektive områden. Bygg - bygglov, tillsyner och besiktningar. Miljö - tillsyn, råd och anvisningar, övervakning och förebyggande arbete. Trafik - myndighetsutövning, information och tillståndsgivande.
I din roll som chef har du ansvar för att leda arbetet inom verksamhetsområdet. Du rapporterar till förvaltningschefen och ingår i samhällsbyggnadsförvaltningens ledningsgrupp. I uppdraget ingår ett kommunövergripande samarbete mellan såväl förvaltningar som bolag. Du är motor både i det interna samarbetet och i det utåtriktade arbetet gentemot företagare, privatpersoner och övriga samhällsaktörer.
KvalifikationerDen person vi söker har högskoleutbildning eller motsvarande där utbildning med inriktning miljö, bygg eller trafik är meriterande. Vi förutsätter att du har god datorvana och uttrycker dig väl språkligt, både på svenska och på engelska.
Du har flera års arbetslivserfarenhet från chefs/ledarposition inom näringsliv och, eller, politiskt styrd verksamhet. För att nå framgång i arbetet krävs dessutom ett projektorienterat förhållningssätt till arbetsuppgifterna.
Du har goda ledaregenskaper. Du har ett innovativt tänkande som överförs i handling. Du utgår från en positiv människosyn och har förmågan att se helheter utifrån komplexa problem och samspelet dem emellan. Du står för hög serviceanda och förstår vikten av att sammanföra kundperspektivet med verksamhetens mål och medel. Du är van att hålla anföranden och är en god kommunikatör.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningIndividuell lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-16
Ansökningar skickas digitalt via
www.offentligajobb.se. Katrineholms kommun använder sig av detta system för att få en mer effektiv, snabbare och säkrare hantering av din ansökan. Ange löneanspråk i ansökan.
Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Vi eftersträvar mångfald i våra arbetsgrupper och välkomnar sökanden med olika bakgrund.
Till dig som säljer rekryteringstjänster;
Katrineholms kommun är i denna rekrytering inte intresserade av andra rekryteringstjänster.
Ange följande referens när du ansöker: 21/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars Hågbrandt, 0150-570 79
Sara Alexanderson, 0150-570 57
Facklig kontaktFackliga företrädare, 0150-570 00
FöretagKatrineholms kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen
AdressKatrineholms kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen
64180 Katrineholm
Jobbnummer 1168285
Observera att sista ansökningsdag har passerat.