Chef för Vatten/Avlopp, med ev. även delar av Renhållningsuppdra

Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen / Administratörsjobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen i Bräcke

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på nära 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun - lite närmare!

Avdelningen för Teknik och infrastruktur ansvarar för gator och vägar, renhållning, vatten/avlopp, kommunens fastigheter, allt från skolor och bostäder till äldreboenden och kontor. Va-avdelningen ansvarar för ca 20 mil ledningsnät, 14 vattenverk, 15 reningsverk, pumpstationer och tryckstegringar.
Vi förvaltar ca 90 000 m2 lokaler och ca 470 lägenheter. Avdelningen är flexibel i sitt sätt att lösa uppgifter och gör det ofta genom att samarbeta inom avdelningen.


Publiceringsdatum
2021-09-17

Arbetsuppgifter
I din roll som VA-chef har du, under teknisk chef, ansvar för personal, ekonomi och arbetsmiljö inom de vatten- och avloppsanläggningar som ingår i kommunens åtagande. I dagsläget består arbetslaget av fem drifttekniker och en VA-ingenjör. Du ansvarar även för att underhållet sköts på ett sådant sätt att vi uppfyller de krav som ställs på respektive anläggning och ledningsnät.

Du samlar in, sammanställer och skickar in erforderliga statistikuppgifter och miljörapporter.
Du hanterar avtal, genomför upphandlingar och investeringsåtgärder, planerar underhåll, upprättar V/A-planer. Du är ansvarig för V/A-taxorna, uppföljningar och prognoser samt granska och kontera/attestera leverantörsfakturor.

Vid en ev. omorganisation kan delar av renhållningsverksamheten komma att ingå, dvs arbetsledning med arbetsmiljöansvar över ÅVC-personal och administrativ personal.


Kvalifikationer
Du skall ha relevant högskole-/universitetsutbildning för verksamhetsområdet, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska vara intresserad och kunnig inom ekonomi och arbetsledning.
Du ska även ha administrativ kompetens och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift med goda datorkunskaper.
Kunskaper inom offentlig upphandling och LOU/LUF är meriterande.

Du behöver vara en serviceinriktad person, då du kommer i kontakt med både interna och externa kunder. Tålamod, samarbetsförmåga och ansvarskänsla är mycket viktiga egenskaper.

ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. Ev provanställning tillämpas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021-5-ToI".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bräcke kommun (org.nr 212000-2460), http://www.bracke.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen

Jobbnummer
5974283

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen: