Certification Customer Billing Support

Intertek Semko AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intertek Semko AB i Stockholm, Västerås, Göteborg, Lomma, Malmö eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av fakturering och administration och vill stärka upp Interteks "Product Certification"-enhet i en helt ny roll? Om du precis som vi värdesätter kvalité hoppas vi att Intertek kan vara din nästa arbetsgivare!

Publiceringsdatum
2024-02-20

Om företaget
Vi på Intertek jobbar varje dag för att göra världen säkrare. Våra kompetenta medarbetare levererar innovativa lösningar inom kvalitetssäkring, riskminimering, hållbarhet och marknadstillträde till kunder lokalt och globalt. När vi testar och certifierar nya produkter kan vi säkerställa att de till exempel inte går sönder, börjar brinna eller släpper ifrån sig giftiga kemikalier som kan skada människor och miljö.

Vi är över 43 000 medarbetare över hela världen och i Sverige finns vi i Stockholm, Västerås och Alnarp med cirka 400 medarbetare totalt.

Rollen som Certification Customer Billing Support

I rollen som Certification Customer Billing Support kommer du att tillhöra vår enhet "Product Certification" och ingå i ett team med flera inspektionskoordinatorer som jobbar med att koordinera de inspektioner vi genomför i fabriker, för att tillverkningen av olika elektriska produkter ska möta de krav som ställs på till exempel säkerhet och hållbarhet. Din roll är ny i teamet och kommer att fokusera på support kring fakturering och annan administration.

I rollen kommer du att:

• Hålla kontakt med våra kunder för att säkerställa att vi fått rätt information
• Initiera och uppdatera databaser med rätt fakturainformation
• Initiera och följa upp att vi har fått årliga Purchase Order (PO) från våra kunder samt löpande följa upp PO månadsvis
• Svara på fakturafrågor
• Fakturera kunder löpande
• Initiera årliga faktureringar och följa upp att samtliga kunder blivit fakturerade
• Initiera årliga uppdatering av våra priser och underleverantörspriser
• Följa upp obetalda fakturor och suspendera certifieringar om betalning uteblir
• Skapa offerter
• Kreditera och omfakturera kunder

Vem är du?

• Du har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter, till exempel från en ekonomiavdelning
• Goda kunskaper i Excel
• Vana att kommunicera på engelska

För att trivas i rollen tror vi att du är duktig på att planera och strukturera, och kan snabbt kan få en överblick av vad som behöver hanteras även vid större volymer arbete. Du har ett systematiskt och effektivt arbetssätt och kan prioritera. Du tycker om att jobba i en roll där du är självständig inom ditt område, men uppskattar också att jobba nära dina kollegor och samarbeta när det behövs.

Varför ska du välja oss?

Vi erbjuder en välorganiserad introduktion, mentorskap och utbildningar för din nya karriär hos oss. På Intertek finns det också stora möjligheter att bredda och utveckla din kompetens inom flera andra verksamhetsområden. Vi är en trygg arbetsplats med kollektivavtal, förmånspaket med tjänstepension, friskvårdsbidrag med mera.

Läs gärna mer om Intertek som arbetsgivare på vår karriärsida.

Har vi fångat ditt intresse?

Välkommen med din ansökan i länken nedan! Urval sker löpande så skicka in ditt CV så snart som möjligt.

Ansvarig rekryterare: Alexandra Strand Hägglund, alexandra.strand.hagglund@intertek.com (Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl enligt GDPR).

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Intertek Semko AB (org.nr 556024-0599)

Jobbnummer
8484440

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intertek Semko AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intertek Semko AB: