Butikschef - Yves Rocher, Stockholm
Retail Knowledge / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Retail Knowledge i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Med 50 år av kärlek till naturen är Yves Rocher världsledande inom skönhet från växtriket. Vi har ett sortiment som omfattar ca 700 produkter och täcker hela det kosmetiska området. Allt började i den franska byn La Gacilly i Bretagne som fortfarande är verksamhetens hjärta. Här har vi egna odlingar, tillverkar våra produkter och härifrån skeppas idag 300 miljoner produkter ut i hela världen. Globalt sysselsätter Yves Rocher mellan 15 000 och 22 000 personer och hela 30 miljoner kvinnor i 90 länder på 5 kontinenter använder produkter från Yves Rocher.
Yves Rocher Nordic med huvudkontor i Helsingborg omsätter cirka 600 miljoner SEK, har drygt 200 anställda och har nöjda kunder i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Baltikum. Vi har 20 egna butiker i Norden. För mer information om oss, gå in på
www.yves-rocher.seYves? Rocher Nordic karaktäriseras av hängivenhet och driv, blandat med stor arbetsglädje och högt i tak. Vi strävar vi efter ett arbetssätt där våra värderingar ärlighet, laganda och engagemang är väl integrerade i företagskulturen.
Retail Knowledge söker för Yves Rocher's räkning:
Butikschef - Stockholm
Vi söker en rutinerad och engagerad butikschef till två av våra butiker i Stockholm. Som butikschef inom Yves Rocher har du det direkta ansvaret för försäljning och en personalstyrka på ca 15 medarbetare. Du tycker om att jobba med människor och brinner för sälj och kundservice. Du vet vad det innebär att sätta kunden i fokus och att driva en butik mot tuffa försäljningsmål. Förutom att vara en förebild för dina medarbetare och efterleva Yves Rochers värderingar har du också stort intresse för skönhet.
I arbetsuppgifterna ingår bl. a att:
• Sätta tydliga mål och följa upp dem
• Coacha och inspirera dina medarbetare
• Skapa och utveckla en säljande och trivsam atmosfär
• Driva affärerna framåt och alltid sätta service och kund i första hand
• Ansvara för butikernas säkerhet och arbetsmiljö
För att lyckas och trivas i denna roll ser vi att du:
• är en resultat- och affärsinriktad organisatör med erfarenhet av att driva butik
• har förmåga att se helheten, men också människors skiftande behov
• har goda ledaregenskaper och en positiv inställning
• är kommunikativ och stöttande
• arbetar på ett strukturerat och organiserat sätt för att skapa förtroende
Vidare är du entusiastisk och får dina medarbetare att utvecklas och känna kamratanda. Att du har ett affärsmässigt tänk och tidigare erfarenhet från detaljhandeln är en förutsättning.??????????????????????
I tjänsten ingår resor till huvudkontoret i Helsingborg ca 5 ggr/år.
Välkommen att delta på vår spännande resa mot framtiden!
Tillträde: Omgående Omfatting: Heltid Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida
www.retailknowledge.se Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Irina Backman via mail på ??
irina.backman@retailknowledge.seVälkommen med din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag för den här tjänsten är 2013-11-04
Publiceringsdatum2013-10-31Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRetail Knowledge
AdressRetail Knowledge
Riddargatan 12A
11435 Stockholm
Jobbnummer 1690806
Observera att sista ansökningsdag har passerat.