Business Coordinator till Ursapharm
Oak Consultant Group AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Oak Consultant Group AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Ursapharm är ett internationellt företag och är ett av de marknadsledande bolagen i Europa inom oftamologi och torra ögon.
Företaget har funnits i 40 år och drivs i tredje generationen av familjen Holzer. Huvudkontoret är i Saarbrücken, Tyskland.
Framgången på Ursapharm beror först och främst på medarbetarnas kreativa kraft. Engagemanget och motivationen gör att vi kan ha en marknadsledande position och det gör också att vi driver en innovativ produktutveckling. Hållbarhet står högt på agendan, vi har miljömässigt ansvarsfulla och miljövänliga produktionsmetoder och anläggningar.
Nu startar vi igång vårt Nordenkontor i Örebro och söker dig som vill vara med på uppstarten!
Business Coordinator till Ursapharm
Gillar du att vara lite av " spindeln i nätet", stötta kollegor och kunder samt är administrativ lagd? Trivs du med att dina arbetsdagar varieras mellan olika arbetsuppgifter och där det ibland är "snabba ryck" som gäller? Då ska du definitivt läsa vidare!
Vad kan Ursapharm erbjuda dig?
Du kommer få vara med på en spännande uppstart av ett kontor men där det finns en befintlig affär och med ett stort bolag i ryggen. Du får vara en del i kombinationen det lilla bolaget men med ett nordiskt sammanhang då Ursapharm har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland samt Island förutom huvudkontoret i Tyskland. Kontoret kommer att vara i centrala Örebro och du erbjuds också konkurrenskraftiga förmåner. Du kommer ha en onboardingfas och du kommer också att coachas i nya områden för dig.
Om rollen
Rollen är bred och omväxlande. Support, service och administration är det som förgyller dina dagar. Du jobbar nära General Manager för det nordiska bolaget som också är placerad på Örebrokontoret.
I ditt ansvarsområde ligger att se till att kontoret är snyggt och fräscht, att det finns material, kaffe och andra förnödenheter hemma som gör att vi har en trevlig arbetsmiljö. Du kommer ha en del kontakter med vårt huvudkontor i Tyskland och våra nordiska grannländer i olika ärenden och sammanhang, liksom en hel del kontakter med våra samarbetspartners gällande exempelvis lönehantering och kommunikation.
Att säkerställa att vi har en bra struktur för dokumentation tillhör också din roll. Några gånger per år har vi konferens och vi vill att du ansvarar för att organisera, planer och boka den.
Vi ser också att du ibland driver egna projekt, ibland är du stöttande till andra som driver projekt.
Exempel på andra arbetsuppgifter;
• Administrativ support till General Manager exempelvis göra mötesanteckningar
• Supporta säljare, orderläggning samt kundsupport
• Kund- och patientkontakt i olika ärenden
• Framtagande av presentationer
• Logistikplanering
Vem är vår kandidat?
För att trivas och leverera i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet från administrativa och serviceinriktade arbetsuppgifter, gärna från ett mindre bolag. Du trivs och känner dig stimulerad av att samarbeta med såväl kollegor som kunder, leverantörer och andra samarbetspartner. Du har erfarenhet av att arbeta i MS-Office eller andra administrativa programvaror. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett måste i rollen såväl i tal som i skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här rekryteringen. För att passa in i vår kultur ser vi att du är en glad självständig lagspelare som också förstår att vi är på en uppstartsresa med allt vad det innebär. Du är en person som har ett mind-set "det här löser vi" och du gillar verkligen att ge god service både internt och externt. Skulle du dessutom beskriva dig som noggrann, strukturerad och prestigelös? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss!
Visst låter det spännande? Vi ser fram emot din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar vi med Oak Consulting. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 6 maj.
Ring oss så berättar vi mer! Kontakta någon av Oaks HR-konsulter Helena Fiedler, tel 070-5919033 eller Jennifer Jonsson, tel 073-0593191.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/33".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Oak Consultant Group AB (org.nr 556936-4283)
Arbetsplats Ursapharm
Kontakt Jennifer Jonsson
073–0593191 Jobbnummer 8608229
Observera att sista ansökningsdag har passerat.