Business Controller med fokus på lönsamhet till Grunda i Ulriceh
Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Ulricehamn
2014-09-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Controller med fokus på lönsamhet till Grunda i Ulriceh" (publicerad 2014-10-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Ulricehamn,
Borås,
Mullsjö,
Tranemo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Ulricehamn,
Borås,
Falköping,
Jönköping,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Grunda marknadsför och lagerhåller ett brett sortiment av produkter och tjänster med ambitionen att vara branschens ledande grossist inom el och belysning, förbrukningsvaror, lyft och lastsäkring samt lås och beslag. Genom förstklassig logistik, stor kunskap, ett brett sortiment med produkter av hög kvalitet och en oinskränkt servicekänsla hjälper vi våra återförsäljare att skapa helhetslösningar som underlättar vardagen för sina kunder. Grunda utvecklar och säljer även varumärket Grunda. Inom Grunda arbetar idag cirka 50 personer varav huvudelen i Sverige och Norge inom inköp, utveckling, försäljning och produktion. Grunda Ingår i B&B TOOLS, noterat på Mid Cap-listan på NASDAQ OMX Stockholm. Läs mer på
www.grunda.se och
www.bb.seBrinner du för affären i dess helhet och är starkt lönsamhetsdriven? Är det viktigt för dig att ha en utåtriktad tjänst i ett framgångsrikt företag? Då kan det vara dig vi söker!
Publiceringsdatum2014-09-22Dina arbetsuppgifterI den här nya tjänsten rapporterar du direkt till bolagets AO-controller och har en affärsstödjande och strategisk roll nära verksamheten inom Grunda.
Som Business Controller stöttar du resultatansvariga inom kategori/-och försäljningsorganisationen för att utveckla lönsamheten i bolagets erbjudande. Du kommer att vara delaktig och ge input till vidareutveckling av koncerngemensamma riktlinjer, processer och regler samt ge förslag till förbättring gällande ekonomiska resultat, rapportering och rutinstöd.
I huvudsak kommer arbetsuppgifterna omfatta följande:
• Analys av försäljningen (budget, prognos och uppföljning)
• Ekonomisk analys och presentation av bolagets produktlönsamhet i nära samarbete med kategoriorganisationen
• Framtagande av nyckeltal/KPI:er
• Analys av lager, ledtider och rörelsekapital samt uppdatering av lagerpåverkande register och parametrar såsom servicegrad
• Driva budget och prognosprocessen och bidra till att utveckla verktyg för processerna
• Delaktig i framtagning och uppdatering av kalkyler och interna prismodeller
• Delaktig och drivande i avdelningsgenomgångar där det förväntas att controllern delar med sig av sin kompetens
• Identifiera risker och möjligheter, bedöma, bistå och utvärdera nya affärsmöjligheter
• Identifiera och analysera lönsamhetsstärkande åtgärdsförslag
• Tillsammans med Ekonomicenter i Alingsås utveckla ekonomiprocesserna
• Följa upp att verksamhetssystemets regelverk och processer följs
Tjänsten innebär även ett ansvar för ständig utveckling och förbättring av de rapporter och modeller som företaget använder. Arbetet är självständigt och kräver att du tar egna initiativ och beslut, men innebär också ett mycket nära samarbete med AO-controller, Inköps-/ och försäljningsorganisationen och Ekonomicenter.
För dig som har rätt attityd och ambitioner finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.
Vem är du?
Du är civilekonom eller har motsvarande akademisk utbildning inom företagsekonomi och har minst 3 års erfarenhet av brett controllingarbete och kvalificerat affärsstöd. Du har kunskap inom redovisning, rapportering och ekonomistyrning.
Eftersom tjänsten är ny krävs erfarenhet, kreativitet och handlingskraft för att bygga upp en verksamhetsfokuserad controlling som ökar affärsnyttan. Erfarenhet från detaljhandeln och grossistledet är en merit. Du är van vid rapportering och har mycket goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av arbete i större affärssystem och förståelse för flöden och transaktioner krävs för tjänsten samt erfarenhet av arbete i Movex och Infotool Diver är meriterande liksom erfarenhet av logistikfrågor och produktkalkylering. Du är flytande i svenska och engelska, muntligt som skriftligt och är van vid att hålla deadlines.
Som person är du självgående, resultatinriktad och tar initiativ till att driva projekt. Du utverkar klara överenskommelser och utstrålar engagemang, trovärdighet och kan uttrycka kärnan i ett argument på ett klart sätt. Du söker gärna utveckling till roller med större ansvar och inflytande.
Kontaktperson för detta jobbSök tjänsten via
www.experis.se (annonsid 944060) med registrerat CV och personligt ansökningsbrev. För frågor kontakta rekryteringskonsult Katarina Czudowska 033-23 70 44 el 0730-77 49 08. Facklig kontakt Unionen, Anette Swanemar 0321- 67 72 30. Urval sker löpande. Ansök senast den 12 oktober. Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Czudowska 033-23 70 44
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2004894
Observera att sista ansökningsdag har passerat.