Bostadssekreterare två stycken

Boendesociala enheten / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Boendesociala enheten i Strängnäs

Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!

Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.

Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.

Boendesociala enheten är en nyinrättad enhet inom socialkontoret. Enheten finns organisatoriskt inom IFO:s verksamhetsområde men ska serva hela socialkontoret avseende bostadsbehov för socialt utsatt grupper. Arbetet sker genom extern och intern samverkan med bostadsbolag och befintliga verksamheter.




Publiceringsdatum
2017-05-31

Arbetsuppgifter
Bostadssekreterarens uppdrag innebär att handlägga och utreda ansökningar om insatsen boende. I arbetet ingår även att ansvara för att kalla till samordningsmöte, SiP, med sökande, bostadssamordnare och aktuell handläggare innan beslut fattas om insatser utifrån individens behov som ska bidra till en hållbar boendelösning på sikt för den enskilde.

Du fattar biståndsbeslut som stärker den enskildes möjlighet till att klara eget boende. I uppdraget ingår även att kalla till uppföljning av insatsen boende och andra insatser.

Det ingår även att samverka med handläggare på andra enheter, samt att tillsammans med bostadssamordnare och handläggare arbeta med vräkningsförebyggande insatser.


Kvalifikationer
Socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. MI-utbildning är meriterande.
B-körkort är ett krav eftersom uppföljning sker via hembesök.

Du har erfarenhet av utredning och handläggning enligt socialtjänstlagen
Det är meriterande med kunskap om socialtjänstens uppdrag avseende målgruppen bostadslösa och socialt utsatta.
Kunskap om flera språk, gärna arabiska ses som meriterande. Kunskap i verksamhetssystemet Treserva är meriterande.

Du har ett gott bemötande och en god samverkansförmåga. Du uppskattar ett högt tempo och har förmåga att hantera svåra situationer och socialt utsatta personer. Du är självständig och deltar i uppbyggnaden av en ny enhet genom ett positivt och kreativt förhållningssätt. Du vågar pröva nytt och lär dig både genom dina misstag och framgångar.


ÖVRIGT
Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-08-15 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-18
Ange följande referens när du ansöker: 312/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristin Sjöö 0152-290 88

Företag
Boendesociala enheten

Adress
Boendesociala enheten
Nygatan 10
64580 Strängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 Strängnäs

Jobbnummer
3531239

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Boendesociala enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Boendesociala enheten: