Bostadsanpassningshandläggare
Västerås kommun / Sjukgymnastjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukgymnastjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerås kommun i Västerås,
Örebro eller i
hela Sverige Vi söker dig som vill skapa möjligheter för de människor som är i behov av anpassning i sina hem
Bostadsanpassningsbidrag skapar möjligheter för personer med olika typer av funktionsnedsättningar att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt i sitt hem. Vårt uppdrag är att handlägga ansökningar om bidrag gällande bostadsanpassningar i det egna hemmet.
Vi arbetar i ett team som består av fem medarbetare och tillsammans strävar vi efter att alltid leverera bästa möjliga möte oavsett om det är till den sökande, kollega eller samarbetspartners.
Tjänsten är placerad på enheten för kontroll och granskning, Vård- och omsorgsförvaltningen. Enheten arbetar verksamhetsövergripande i sina uppdrag. I enheten ingår förutom bostadsanpassning bland annat ersättningshandläggning, sjuklönehandläggning och avgiftshandläggning.
Enheten för kontroll och granskning ingår vård- och omsorgsförvaltningen och är en nybildad enhet från 1 januari 2020.
•
Läs gärna mer på
https://www.vasteras.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/vard--och-omsorgsforvaltningen.html Publiceringsdatum2020-01-07ArbetsuppgifterSom handläggare för bostadsanpassningsbidrag kommer du handlägga ärenden enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag samt fatta beslut om bidrag. Arbetet innehåller varierande arbetsuppgifter där du exempelvis kommer arbeta med att:
• genomföra hembesök och hitta praktiska lösningar på bostadsanpassningar
• utreda förutsättningar för bidrag
• ta in kostnadsunderlag
• samverka med bland annat intygsskrivare, fastighetsägare och entreprenörer
Här ansvarar du för dina egna ärenden och du trivs med att driva processer. Tjänsten innebär nära kontakt med de personer med som söker bidrag och deras anhöriga. Det ingår också kontakt med andra externa aktörer.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad arbetsterapeut eller fysioterapeut . Har du dessutom en byggteknisk utbildning ser vi det som meriterande. Vi vill att du har erfarenhet av administrativt arbete och har du dessutom erfarenhet av bostadsanpassning och/eller myndighetsutövning är det ett plus.
Det är viktigt för oss att du värdesätter olikheter och är medveten om hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar oss människor. Eftersom det ingår hembesök behöver du ha B-körkort.
Att handlägga och besluta i bostadsanpassningsärenden är myndighetsutövning vilket ställer stora krav på rättssäkerhet. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och har god datorvana. Eftersom det ingår hembesök behöver du ha B-körkort.
I den här rekryteringen sker urval och intervjuer löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad, Västmanlands största arbetsgivare. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt välfärdsuppdrag. För oss innebär det respekt och omtanke för de människor vi möter oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Vi vill också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället. Det tror vi är viktigt för att få en stolt och välfungerande stad.
Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriärAlla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Tidsbegränsad anställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVästerås kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/00773".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västerås kommun (org.nr 212000-2080),
http://www.vasteras.se/naringsliv-och-arbete/jobb-och-karriar Arbetsplats Vård- och omsorgsförvaltningen
Jobbnummer 5029051
Observera att sista ansökningsdag har passerat.