Boendestödjare Socialpsykiatri i Laholms kommun

Laholms kommun / Vårdarjobb / Laholm
2025-01-10


Visa alla vårdarjobb i Laholm, Båstad, Halmstad, Örkelljunga, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Laholms kommun i Laholm

Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare - varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke.

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme

Publiceringsdatum
2025-01-10

Om tjänsten
Boendestöd social psykiatri är en verksamhet riktad till vuxna med psykisk ohälsa/funktionsnedsättning och/eller samsjuklighet.

Vi arbetar även med människor med omfattande social problematik och har ett nära samarbete med kommunens Boendeteam för att förebygga bostadslöshet.

Som boendestödjare inom social psykiatrin arbetar du i klienternas hem. Målet är att stötta klienterna till större självständighet i vardagen. Med hjälp av pedagogiskt stöd, vägledande stöd i hemmet och socialt stöd arbetar boendestödet för att undanröja hinder för utveckling. Som boendestödjare arbetar man tillsammans med klienterna och en stor del av arbetet är av praktisk karaktär. Arbetet är varierande och insatserna anpassade efter klienternas behov.

Arbetet är väldigt självständigt och kräver planeringsförmåga och eget driv.

Är du den vi söker?
Vi söker dig med utbildning så som socialpedagog eller annan utbildning med social eller pedagogisk inriktning som arbetsgivaren finner lämplig i kombination med yrkeserfarenhet av eller kunskap kring psykiatri och personer med psykisk funktionsnedsättning. Önskvärt är även erfarenhet av samsjuklighet. B-körkort krävs för tjänsten.

Du är en organisatorisk talang med god verbal och skriftlig kompetens. Meriterande är utbildning i vård- och stödsamordning eller annan form av casemanagement, lågaffektivt bemötande, lösningsfokuserat och motiverande samtalsmetodik.

Som person är du självständig och trivs med att vara spindeln i nätet. Du är trygg i dig själv och en pålitlig kollega.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Om anställningen
Tillträde enligt överenskommelse

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/3".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Laholms kommun (org.nr 212000-1223)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Individ och familj, Socialpsykiatri

Kontakt
August de Brito
043015478

Jobbnummer
9095425

Prenumerera på jobb från Laholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Laholms kommun: