Biträdande enhetschef till vuxenenheten i Skärholmen

Stockholms kommun / Socialsekreterarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!



Vuxenenheten ingår i förvaltningens avdelning för socialtjänst och består av flera olika arbetsgrupper; vuxen, unga vuxna, SIG och socialpsykiatri.

Hos oss arbetar för närvarande 17 socialsekreterare/biståndsbedömare, 2 SIG-samordnare, 1 metodutvecklare och 2 biträdande enhetschefer samt 1 enhetschef.

Arbetsbeskrivning
Rollen som biträdande enhetschef är direkt underställd enhetschefen och ingår i enhetens ledningsgrupp.

Tjänsten innebär att du arbetsleder sju engagerade och kunniga biståndsbedömare. Du leder och fördelar arbetet, hjälper till att driva ärendeprocesser framåt och fattar beslut enligt delegation. Du ger stöd och handledning till medarbetarna och är närvarande i ditt ledarskap med fokus på det dagliga arbetet. Du stärker och motiverar medarbetarna och fångar upp behov av kompetensutveckling, förändrade arbetssätt och rutiner.

Vi kan erbjuda dig ett varierat arbete på en enhet där medarbetarna trivs. Våra medarbetare är gärna referenter!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen. Du har mångårig och aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom socialpsykiatrin och goda kunskaper om relevant lagstiftning inom området samt DUR och MI. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete i Stockholm stad och av arbetsledning.

Som person är du lugn och stabil samt har förmåga att fokusera på rätt saker och fatta välmotiverade och rättssäkra beslut. Du är strukturerad och har god samarbetsförmåga. I ditt ledarskap skapar du engagemang och delaktighet och leder genom att förse andra med befogenheter för att nå gemensamma mål. Du är en ledare som arbetar bra med komplexa frågeställningar. Du förstår din roll men tar också hänsyn till det större perspektivet. Vidare har du goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt kommunicerar på ett tydligt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Varmt välkommen med din ansökan!



Övrigt
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: https://jobba.stockholm/

Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Vår vision - ett Stockholm för alla! Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2020-10-29

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/4878".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Skärholmen SDF, Enheten för vuxna och socialpsykiatri

Jobbnummer
5417130

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: