Biståndshandläggare till Österåkers kommun

Österåkers Kommun / Administratörsjobb / Österåker
2014-11-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare till Österåkers kommun" (publicerad 2020-05-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker, Täby, Stockholm, Nynäshamn eller i hela Sverige

Skärgårdskommunen Österåker växer. Idag har Österåker drygt 40 000 invånare, ung befolkning och starkt nyföretagande. Skärgården och den fantastiska roslagsnaturen ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Även om storstaden ligger nära - 30 minuter med tåg eller bil till Stockholm - finns det mesta inom kommunen. Österåker är finskt förvaltningsområde och välkomnar därför särskilt dig som kan finska. För mer information www.osteraker.se .

En av våra biståndshandläggare går vidare till andra arbetsuppgifter inom enheten - Vi söker därför en ersättare till vårt team. Vi behöver också utöka teamet för att hantera nya krav på biståndsbedömning i särskilt boende.

Publiceringsdatum
2014-11-11

Dina arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare arbetar du med myndighetsutövning för äldre personer och personer med funktionsnedsättning. Du utreder, bedömer och beslutar enligt delegation om insatser enligt socialtjänstlagen. Du följer därefter upp verkställigheten på individnivå. Det innebär att du kommer att ha många kontakter med både interna och externa utförare, andra vårdgivare, myndigheter och förvaltningar inom kommunen.

Du arbetar i ett team tillsammans med tre biståndshandläggare. Totalt finns åtta biståndshandläggare samt två boendesamordnare och en samordnare för biståndshandläggargruppen. Inom enheten arbetar även avgiftshandläggare, LSS-handläggare, biståndshandläggare för personer med psykiska funktionsnedsättningar, IT-stöd, ersättningshandläggare och ett team för stöd och uppsökande verksamhet. Biståndsenheten är en av tre enheter inom socialförvaltningen.

Inom enheten pågår utvecklingsarbete med ÄBIC/ICF samt flera mindre projekt.

Arbetsplatsen finns i Alceahuset, Hackstavägen 22 i Åkersberga. Vi arbetar i kontorslandskap.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom, gärna med inriktning på verksamhet äldre och funktionshinder, eller har högskoleutbildning sociala omsorgsprogrammet.
Vi vill att du har erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL för målgruppen äldre personer och personer med funktionsnedsättning. Du ska ha ett stort intresse och ha erfarenhet av arbete med målgruppen. Du ska ha en mycket god social förmåga för att kunna hantera olika möten med människor som är i behov av stöd. Arbetet kräver att du har god samarbetsförmåga samtidigt som du ska kunna arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är även viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Körkort är ett krav.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning kan tillämpas)
Omfattning: Heltid
Månadslön
Flextid
Friskvård
Möjlighet att byta semesterersättning mot extra semesterdagar

Tillträde enligt överenskommelse

Din ansökan vill vi ha senast 2014-11-24
Intervjuer kommer om möjligt att påbörjas under annonseringspreioden

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sigbritt Sundling, Enhetschef 08-540 814 62 sigbritt.sundling@osteraker.se

Företag
Österåkers kommun

Adress
Österåkers kommun
Alceahuset Hackstavägen 22 18486 Åkersberga
18433 Åkersberga

Kontorsadress
Alceahuset Hackstavägen 22 18486 Åkersberga

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2062276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Österåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Österåkers Kommun: