Biståndshandläggare till Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2025-06-11


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i.

Välkommen till oss

Vi söker en biståndshandläggare till ett viktigt och meningsfullt arbete på Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning.

Tjänsten är placerad på Enheten för administration och ekonomi inom Avdelning funktionsnedsättning socialpsykiatri äldreomsorg.

Din roll

I din roll som biståndshandläggare kommer du främst handlägga ärenden om färdtjänst, riksfärdtjänst och kommunalt bostadsbidrag för personer med funktionsnedsättning (KBF). I tjänsten ingår även viss hantering av avgifter.

Du kommer arbeta tillsammans med en annan biståndshandläggare som också handlägger ärenden om färdtjänst, riksfärdtjänst och KBF.

Din kompetens och erfarenhet

Du som söker ska ha:

Socionomexamen.
Goda datorkunskaper.
Goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt.

Det är meriterande om du har:

Erfarenhet av arbete som biståndshandläggare eller socialsekreterare.
Erfarenhet av att handlägga ärenden om färdtjänst.
Erfarenhet av att handlägga ärenden om riksfärdtjänst.
Erfarenhet av att handlägga ärenden om KBF.

För att lyckas i rollen är du noggrann och strukturerad. Du tar ansvar för att ditt arbete blir utfört i tid och har en förmåga att styra om och prioritera arbetsuppgifter utifrån nya omständigheter. Du har en god samarbetsförmåga och bemöter människor på ett respektfullt sätt.

Enheten för administration och ekonomi

Enheten för administration och ekonomi är en ny enhet inom myndighetssidan på Avdelning funktionsnedsättning socialpsykiatri äldreomsorg från och med den 1 april 2025.

Enhetens uppdrag är främst att ge stöd i administrativa och ekonomiska processer till beställarenheterna inom avdelningen. Enheten ansvarar för verksamhetsuppföljning enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade på uppdrag av socialförvaltningen och äldreförvaltningen. Enheten handlägger även ärenden om färdtjänst, riksfärdtjänst och kommunalt bostadsbidrag för personer med funktionsnedsättning samt i övrigt förekommande administrativa och ekonomiska processer som tidigare innefattats inom de båda beställarenheterna.

Enheten leds av en enhetschef. På enheten arbetar administrativa assistenter, biståndshandläggare, ekonomihandläggare, verksamhetscontroller ekonomi samt verksamhetscontrollers uppföljning.

Din ansökan

Vi rekryterar utan personligt brev för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

Publiceringsdatum
2025-06-11

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/3670".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning, Funk Sp Äo

Kontakt
Emma Ekelund, enhetschef
emma.ekelund@stockholm.se
08-50820122

Jobbnummer
9384030

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: