Biståndshandläggare SoL inriktning mot äldre

Lindesbergs kommun / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg, Haparanda eller i hela Sverige

Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.

Lindesbergs kommun, Socialförvaltningen, avdelningen för Funktionsstöd, söker en biståndshandläggare med inriktning mot äldre till vår nya Myndighetsenhet. Enheten består av bistånds-, LSS- och avgiftshandläggare, assistenter och anhörigstrateg samt enhetschef. Vi söker dig som vill bidra till utvecklingen av vår nya enhet och som dessutom har stor arbetsglädje. Vi erbjuder dig ett varierande och händelserikt arbete som passar dig som brinner för arbete med äldre.

Publiceringsdatum
2016-11-02

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär att ta emot inkomna ansökningar, göra utredningar, bedömningar och beställningar/uppdrag till utförarna enligt Socialtjänstlagen (SoL). Arbetet innebär omfattande kontakter med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. Myndighetsenheten använder verksamhetssystemet Viva för dokumentation. I denna tjänst ingår att arbeta i utskrivningsteamet på lasarettet.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom området exempelvis socionom, sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i aktuell lagstiftning och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning, handläggning eller utredningsarbete med inriktning mot äldre. Det är även en stor fördel om du har vana av samverkan med externa aktörer. B-körkort är ett krav. För att lyckas i uppdraget krävs även god kommunikation på svenska i både tal och skrift.

Vi söker dig med stort engagemang och arbetsglädje som vill bidra till vår nya Myndighetsenhet. Vi tror att du som söker detta är tydlig i din kommunikation och trygg vid beslutsfattande men samtidigt har en empatisk förmåga. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett självständigt sätt. Du har god förmåga att arbeta med komplexa frågeställningar och är flexibel i ditt förhållningssätt. Det är av stor vikt att du kan skapa och bibehålla goda kontakter såväl externt som internt. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00.
Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-15
Ange följande referens när du ansöker: Soc 2016/217
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Madeleine Wallin 0581-81000

Företag
Lindesbergs kommun

Adress
Lindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 LINDESBERG

Kontorsadress
Stentäppsgatan 5

Jobbnummer
3128852

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun: