Beteendevetare till arbetsmiljöenheten

Kristianstads kommun / Socialsekreterarjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 86 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Vi söker en engagerad beteendevetare till kommunens företagshälsa som delar vår passion för god arbetsmiljö och förebyggande arbete!

Kristianstads kommun har sedan många år en egen, inbyggd företagshälsa som är väl inarbetad med god förankring av sitt uppdrag. Arbetsmiljöenheten (AME) har som huvuduppgift att ge våra kunder stöd och råd i arbetsmiljöarbetet, hälso- och arbetsinriktad rehabilitering utifrån en oberoende expertroll och arbetsmiljölagens intentioner.

Vårt uppdrag har fokus på förebyggande och hälsofrämjande insatser, på grupp- och organisationsnivå och omfattar inte behandling och sjukskrivning. AME har en bred kompetens inom arbetsmiljö- och rehabilitering och ett välfungerande samarbete med förvaltningar och kommunala bolag. På arbetsplatsen finns 10 kollegor som väntar på dig, omfattande läkare, företagssköterskor, fysioterapeuter, arbetsmiljöingenjör, psykolog, beteendevetare, administratör och verksamhetschef.

I teamet har vi lång och gedigen erfarenhet som tillsammans med engagerad chef vill skapa goda förutsättningar för dig. Vi har fina, verksamhetsanpassade lokaler på Björkhem i Kristianstad med bra bussförbindelser från centralstationen.

Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att få träffa dig!

Publiceringsdatum
2023-07-04

Arbetsuppgifter
Som beteendevetare hos oss arbetar du proaktivt och konsultativt mot våra kunder med arbetsrelaterad hälsa i förebyggande och hälsofrämjande insatser på såväl individ-, grupp- och organisationsnivå. Du kommer arbeta med arbetsmiljöfrågor i nära samverkan med våra kunder och i samarbete med övriga kollegor på enheten. Uppdragen omfattar samtal, utredningar, kartläggningar, grupputveckling, rådgivning till chefer samt kris- och konflikthantering.

Då vi delar med oss av vår kunskap inom arbetsmiljöområdet till våra kunder genom utbildningar och föreläsningar ser vi gärna att du har intresse av detta.

Du har självständigt, och ibland i samverkan med kollegor ett ansvar för att kvalitetssäkra och utveckla våra tjänster och uppdrag för våra kunder. Vi arbetar dagtid måndag till fredag, där du aktivt påverkar och planerar din arbetsdag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor i arbetslivet, deras hälsa och arbetsmiljö. Du har förmåga och kompetens att identifiera och beskriva sambanden mellan arbetsmiljö, organisation, produktivitet och hälsa. Som person är du nyfiken, initiativrik och målmedveten med lösningsfokus.

Du är utbildad socionom eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig för arbetsområdet. Vi ser gärna att du även har utbildning inom konfliktmetodik, OBM och/eller KBT. Vi vill också att du har flerårig erfarenhet inom yrket.

Det är meriterande om du även har erfarenhet av arbete inom;
• företagshälsovård
• grupputveckling
• konflikt och krishantering
• hålla utbildningar

Då kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter ser vi att du har goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift. Självklart hanterar du digitala verktyg i ditt dagliga arbete. Du som söker till oss har B-körkort för manuell växellåda för att enkelt kunna ta dig runt till våra arbetsplatser vid behov.

ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun. Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KLK-2023-63".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kristianstad kommun, HR-avdelning

Kontakt
Enhetschef
Mikael Holma
mikael.holma@kristianstad.se
0733-13 57 17

Jobbnummer
7938101

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: