Barnrättsbyrån söker en knivskarp ekonomi- & insamlingsansvarig
Barnrättsbyrån Sverige / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Barnrättsbyrån Sverige i Stockholm,
Umeå eller i
hela Sverige Barnrättsbyrån är en organisation i ständig förändring och vi söker nu en ekonomi- och insamlingsansvarig. Du blir en viktig del i vårt team där du blir huvudansvarig för vår löpande ekonomiska styrning, vårt insamlingsarbete och vår administration. Du rapporterar direkt till generalsekreteraren.
I rollen är du drivande i den strategiska utvecklingen av ekonomi och insamling. Bland annat planerar och följer du upp organisationens budgetarbete, utformar ansökningar och rapporter till finansiärer samt rekryterar nya givare och månadsgivare genom olika kampanjer. Du mäter, följer upp och analyserar aktiviteterna och arbetar för ett strategiskt användande av vårt CRM-system.
Du kommer att arbeta i en verksamhet som dagligen möter samhällets mest utsatta barn och unga och dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande - allt från att välkomna en ungdom till att attestera fakturor, planera budget, skriva ansökningar, projektleda insamlingsaktiviteter eller administrera inköp till kontoret. Du behöver inte ha världens längsta arbetslivserfarenhet - det viktiga är att du är noggrann, systematisk och gillar att lära dig nya saker. Du ska däremot ha ett hjärta som slår för mänskliga rättigheter och alla människors lika värde. Vi är en tight arbetsgrupp där vi tar hjälp av varandra och jobbar mycket ihop. Du kan förvänta dig en kreativ arbetsplats, där vi har roligt tillsammans och där du kommer att få stort handlingsutrymme.
Publiceringsdatum2022-01-11Arbetsuppgifter• Ekonomistyrning, budget, prognos och resultatuppföljning
• Ansvara för insamling inkl. planering, budgetering och uppföljningsarbete
• Skriva ansökningar och rapporter till finansiärer
• Rekrytera nya givare
• Ansvara för CRM-systemet
• Upprätta statistik och nyckeltal inom organisationens verksamhetsmål
• Löpande administration
• Huvudansvar för lokal, inköp etc
• Kontaktperson för externa leverantörer
• Administrera föreningens styrelsearbete
VI SÖKER DIG SOM ÄR
• Trygg, prestigelös och beredd att hugga i där det behövs
• Noggrann och systematisk
• En fena på att planera och projektleda
• En effektiv organisatör
DU HAR
• Högskoleutbildning eller annan motsvarande erfarenhet inom ekonomi och/eller insamling
• Minst 3 års relevant yrkeserfarenhet
• Goda kunskaper i Excel samt erfarenhet i att jobba i ett CRM-system
MERITERANDE
• Erfarenhet av idéburen sektor
• Erfarenhet av styrelsearbete
• Erfarenhet av socialt arbete eller annat människonära arbete
OM TJÄNSTEN
Tjänsten är ett föräldravikariat på 100% t.o.m. augusti 2023 med möjlighet till förlängning. Arbetet utgår från vårt kontor vid Zinkensdamm i Stockholm. Tillträde enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal med Fremia.
ANSÖKAN
Skicka CV och personligt brev i form av motivering till varför du söker tjänsten senast den 16 januari 2022 till
info@barnrattsbyran.se. Vi eftersträvar jämlikhet och mångfald på arbetsplatsen och ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
OM BARNRÄTTSBYRÅN
Barnrättsbyrån är en barnrättsorganisation som verkar för att barn och unga ska få rätt hjälp av samhället. Vår vision är ett samhälle där barn och unga tas på allvar och ges möjligheten till att leva ett gott liv. Vi arbetar på uppdrag av de barn och unga vi möter och erbjuder socialt och juridiskt stöd, råd och praktisk hjälp. Vi finns i Stockholm och i Umeå.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-16
AdressBarnrättsbyrån Sverige
Hornsgatan 83 1
11726 Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Barnrättsbyrån Sverige Hornsgatan 83 1 (
visa karta)
117 26 STOCKHOLM
Ansökan E-post:
info@barnrattsbyran.se Kontakt Generalsekreterare
Elin Wernquist
elin@barnrattsbyran.se 0725653346 Jobbnummer 6239093
Observera att sista ansökningsdag har passerat.