Backoffice/Inköpsadministratör till Norrort

Avanzera AB / Butikssäljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Vår kund som är inom fordonsbranschen stärker nu upp deras backoffice- och inköpsadministrationsavdelning, med ytterligare en medarbetare. Du kommer att få arbeta i en positiv och utvecklande miljö på en trevlig arbetsplats med mycket spännande tekniska produkter.

Detta är till en början en inhyrning, men du kan på sikt bli överrekryterad om båda parter är överens. Under inhyrningsperioden kommer du att vara anställd via oss på Avanzera. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, friskvårdsbidrag och betald semester.

Publiceringsdatum
2019-05-20

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att ansvara för den löpande administrationen mot leverantörer samt att vara den sammanbindande länken mellan affärsenheter och lager.

Arbetsuppgifterna kan exempelvis vara:

• Lägga upp reservdelar i systemet
• Beställning av varor
• Leveransbevakning och kontroll av orderbekräftelser
• Uppföljning av leveranser samt att reda ut då något gått snett
• Artikelunderhåll
• Leveransförfrågningar
• Löpande kontakter både internt och externt

Bakgrund
Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt att du har en utbildning inom inköp/logistik. Du har en analytisk förmåga samt behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Du bör vidare ha goda datakunskaper och lätt för att sätta dig in i olika typer av affärssystem. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från affärssystemet Movex / M3.

För att trivas och lyckas i rollen som backoffice / inköpsadministratör bör du vara en lagspelare med en drivande personlighet, samtidigt som tjänsten kräver att du inom givna ramar är självgående och kan ta egna initiativ. Du bör trivas med att arbeta med siffror, vara noggrann, ordningsam samt ha ett strukturerat arbetssätt. Denna verksamhet finns där det händer mycket och många gånger med kort framförhållning, det är därför viktigt att du är flexibel, stresstålig och uthållig.

Kan denna tjänst som backoffice / inköpsadministratör vara något för dig? Tveka inte att ansöka redan idag då tjänsten kommer att tillsättas snarast möjligt. Vid frågor, kontakta ansvarig konsultchef Malin Klingberg på telefonnummer 08-54528307.

Om företaget
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-08
Ange följande referens när du ansöker: 1209
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Klingberg 08-54528307

Företag
Avanzera AB

Adress
Avanzera AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
4800297

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: