Avtalscontroller Städ och Avfall

Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Fastighetsavdelning, Teknisk förvaltning / Controllerjobb / Stockholm
2025-12-19


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Fastighetsavdelning, Teknisk förvaltning i Stockholm

Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Har du erfarenhet av uppföljning och avtalsefterlevnad samt har förmåga att självständigt driva och utveckla ditt affärsområde? Då kan du vara rätt person för tjänsten!

Publiceringsdatum
2025-12-19

Om företaget
Micasa Fastigheter bygger, förvaltar och utvecklar fastigheter - med omsorg.

Vi är en del av allmännyttan i Stockholms stad. Vårt uppdrag är att erbjuda tillgängliga bostäder för stadens äldre och andra grupper som staden prioriterar på bostadsmarknaden.

Micasa Fastigheter har fått ett utökat uppdrag av Stockholms stad och kommer att behöva bygga samt renovera vårt fastighetsbestånd. Vi växer som bolag och på denna dynamiska resa står vi inför stora möjligheter!

Vi söker nu vår nästa Avtalscontroller inom städ och avfall som vill vara med och bygga framtidens Stockholm!

Om tjänsten

Avtalscontroller ansvarar för uppföljning, kvalitetskontroll och utveckling av avtalade tjänster inom bland annat städ och avfallshantering. Rollen ska säkerställa att samtliga tjänster utförs enligt avtal, att funktion, kvalitet och leverans uppfyller krav samt optimeras.

Avtalscontroller arbetar systematiskt i dialog med entreprenörer, uppföljning av avtalsefterlevnad samt kontinuerligt förbättringsarbete. Avtalscontroller genomför platsbesök för kontroller av avtalsefterlevnad och överenskomna åtgärder. I uppdraget ingår att framställa och analysera statistik för förvaltningsobjekt, identifiera behov och hantera både proaktiva och akuta åtgärder. Det ingår även att vara ute i våra fastigheter och göra platsbesök och göra uppföljning på utförandet.

I rollen ingår arbete med underlag för budgetering, prognos och uppföljning av kostnader relaterade till aktuellt avtalsområde. Avtalscontroller följer upp och kvalitetssäkrar att överenskommelser, samordning med andra entreprenörer, verksamhet och tekniska förvaltare samt ser över att samtliga krav följs avseende gällande avtal.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Säkerställa att städ- och avfallstjänster utförs enligt avtal genom uppföljning, platsbesök och ronderingar samt uppföljning av entreprenörers kostnader, tilläggsarbeten och beställningar enligt attestregler
Ansvara för samordning och löpande dialog med entreprenörer, tekniska förvaltare och andra berörda funktioner
Ansvara för bolagets sopsugsanläggningar samt representera bolaget i sopsug-samfälligheter
Hantera budget-, prognos- och uppföljningsarbete samt kostnadsuppföljning kopplat till städ och avfall
Ansvara för statistik, analys och framtagande av åtgärdsförslag inom området
Stödja medarbetare och hyresgäster genom kommunikation, utbildning och rådgivning
Delta i upphandlingar, utvecklingsarbete och interna projekt samt hantera återkommande felanmälningar och klagomål

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

Eftergymnasial utbildning inom relevant område (yrkeshögskola/akademisk utbildning), alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
3-5 års arbetslivserfarenhet inom området
God datorvana samt goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
B-körkort

Det är meriterande med:

Erfarenhet av arbetsledande position inom området eller som beställare
Erfarenhet med implementering av nya leverantörer
Utbildningar/kurser och certifieringar inom området
Erfarenhet inom fastighetsbranschen
Erfarenhet av att arbeta i underhålls- och fastighetssystem

Dina personliga egenskaper
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Rollen ställer höga krav på att du är självgående, ansvarstagande och har förmåga att självständigt driva och utveckla ditt affärsområde. Du arbetar strukturerat och noggrant, har ett analytiskt förhållningssätt och följer upp avtal, kostnader och statistik och omsätter detta i förbättringsåtgärder. Rollen kräver att du är kommunikativ och pedagogisk, med förmåga att skapa god dialog och samarbete med entreprenörer, medarbetare och hyresgäster. Du är lösningsorienterad och proaktiv i hantering av avvikelser, felanmälningar och klagomål och trivs i en samordnande roll med många kontaktytor. Vidare har du ett affärsmässigt förhållningssätt och ett tydligt fokus på kvalitet, effektivitet och långsiktig utveckling inom ditt ansvarsområde.

Så ansöker du
Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och besvara urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar på något annat sätt.

Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Kiah Boriri eller HR-generalist Edit Eriksson.

Provanställning kan komma att tillämpas i denna rekrytering.

Vill du veta mer om vår rekryteringsprocess? Läs mer på vår webbplats www.micasa.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vårt erbjudande

Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett omtänksamt fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt och tillgänglighetsanpassat kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation.

Vår verksamhet genomsyras av våra värdeord engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. Läs mer om vår värdegrund här

Vi är ett Great Place To Work! Sedan 2025 är Micasa Fastigheter certifierat som ett Great Place to Work® - en internationellt erkänd utmärkelse som baseras på vad våra medarbetare själva tycker om sin arbetsplats. Undersökningen visar att vi på Micasa Fastigheter har en kultur där tillit, engagemang och delaktighet står i centrum.

Förmåner

Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även ett friskvårdsbidrag på 5000 kr per år, lunchsubvention, semesterväxling, privat professionell rådgivning och regelbundet anordnade hälsoaktiviteter.

Mer information

Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/7284".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Micasa Fastigheter i Stockholm AB (org.nr 556581-7870)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Fastighetsavdelning, Teknisk förvaltning

Kontakt
Kiah Boriri (rekryterande chef)
08-50836002

Jobbnummer
9656883

Prenumerera på jobb från Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Fastighetsavdelning, Teknisk förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Fastighetsavdelning, Teknisk förvaltning: