Avtalscontroller

Södertälje Sjukhus AB / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje Sjukhus AB i Södertälje, Stockholm, Nynäshamn, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Upphandlingsenheten, Södertälje Sjukhus AB

Sjukvård

Är du driven, motiveras du av att vara med och utveckla metoder och processer är detta en tjänst för dig! Upphandlingsenheten, ingår i ekonomiavdelningen och är en stödfunktion för sjukhusets verksamheter. Enheten ansvarar bland annat för att ge verksamheten stöd i upphandlings- och avtalsfrågor, bistå med upprättande av kontraktshandlingar samt förvalta ingångna avtal. Du kommer ha förmånen att ingå i en grupp där vi med dig blir sex personer, med placering på Upphandlingsenheten på Södertälje Sjukhus AB.

Framtiden börjar på Södertälje sjukhus - södra Stockholms utvecklingssjukhus. Vi är först ut i raden av landstingets strategiska investering vilket innebär att ett nytt sjukhus kommer att stå klart 2018.

Hos oss grundar sig verksamheten på ett nära samarbete mellan alla våra verksamhetsområden samt att medarbetare uppmuntras till aktivt kunskapsutbyte och ständig utveckling.

Publiceringsdatum
2016-06-23

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att fungera som avtalsansvarig för sjukhusets olika avtal inom städ och tvätt och vara leverantörsansvarig för de utvalda leverantörerna till dessa avtal. I rollen ingår att företräda verksamheten gentemot leverantörerna av dessa tjänster. I arbetet ingår att analysera och mäta avtalstrohet samt leverantörskvalitet genom nära kontakt med leverantörerna. Det ingår även ett visst mått av uppföljningsmöten, marknadsbevakning, statistik, hantering av reklamationer och kvalitetsproblem. Du förväntas också delta i olika nätverk inom SLL som är kopplat till ditt ansvarsområde. Som avtalscontroller för städ och tvätt samarbetar du med både interna och externa parter.

I dina arbetsuppgifter ingår även att stötta inköparen en dag i veckan. I arbetet ingår, att tillsammans med övriga inom enheten, ansvara för att utveckla rutiner, medverka till att kunskapsöverföring sker internt, samt agera som sakkunnig och stödja avdelningar i avtalsfrågor för området städ och tvätt samt i sedvanliga inköpsfrågor.

Kvalifikationer
Du ska ha minst gymnasial utbildning, gärna kompletterad med eftergymnasial utbildning inom relevant område. Vi önskar även att du har erfarenhet från arbetslivet; gärna inom inköp, offentlig upphandling och/eller avtalsuppföljning, då helst med inriktning mot städning. Det är även önskvärt att du har en dokumenterad städerfarenhet med en kopplad utbildning som t.ex., PRYL, SRY eller motsvarande. Vidare så har du god kunskap i Officepaketet och behärskar svenska i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, flexibilitet och initiativförmåga. Du är noggrann, analytisk och har ett affärsmässigt och resultatorienterat arbetssätt. Du tycker om att arbeta mot många kontaktytor och är duktig på att knyta kontakter och bygga relationer. Du har god kommunikationsförmåga och är en bra pedagog. Det är även viktigt att du har hög personlig integritet och inte låter dig påverkas på ett otillbörligt sätt.

Övrig information:
Tjänsten är en tillsvidareanställning, 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan med ett löneanspråk.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Heltid

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-15
Ange följande referens när du ansöker: STS-16-170009
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ekonomichef Anna-Lena Jornerud Wikström 08-550 240 44 (v 26 och 32)
Upphandlingschef Carita Jagersten 08-550 240 17 (ej v 26 o 32)

Facklig kontakt
Vision Vision Direkt 0771- 44 00 00 visiondirekt@vision.se

Företag
Södertälje Sjukhus AB

Adress
Södertälje Sjukhus AB
15286
15286 Södertälje

Kontorsadress
Rosenborgsgatan 6-10

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2922861

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje Sjukhus AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje Sjukhus AB: