Avtal- och fakturaadministratör
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet av kostnadsuppföljning och fakturahantering? Vi söker just nu en avtal- och fakturaadministratör till vår kund i Karlskrona!
Publiceringsdatum2018-12-04Om tjänstenSom avtals- och fakturaadministratör blir ditt främsta ansvar att hålla ordning och reda via effektiva och förutsägbara administrativa processer vilka inkluderar säkerställandet av avtals- och fakturahantering. Du kommer också att ansvara för löpande granskning och hantering av fakturor kopplade till vår kunds site- och infrastrukturverksamhet samt att löpande följa upp kostnader genererade inom dessa områden.
Du blir en del av teamet Infrastructure inom affärsområdet Networks. I gruppen är de idag ca 16 personer som ansvarar för att utveckla, förvalta och optimera Networks verksamhet kopplad till vår kunds egenägda infrastruktur i form av siter och nät. I vårt uppdrag som team ingår att löpande hitta sätt att effektivisera vårt nät, både tekniskt, processmässigt och kostnadsmässigt.
I rollen som avtals- och fakturaadministratör ingår att löpande svara på frågor om underlag som inkommit är korrekta. Det är därför viktigt att du känner stort engagemang för förvaltning och drivs av att skapa "ordning och reda". Du har också mycket kontakt med vår kunds avtalsparter och dotterbolag i administrativa frågor kring avtal och fakturor. Arbetet följer till viss del vår kunds avtalsparters ekonomiska cykler. Det innebär att det kring kvartalsslut och årsslut är perioder med högre belastning och högre tempo, men det balanseras ut av lugnare perioder däremellan.
Viktigt för tjänsten är:
* Minst 2 års erfarenhet av kostnadsuppföljning och fakturahantering
* God kommunikativ förmåga både i tal och skrift och gillar att jobba både självständigt och i ett team
* Utpräglat ordningssinne och sinne för detaljer
* Inställningen att alla processer går att förbättra - bara man letar efter möjligheterna
Meriterande för tjänsten är:
* Erfarenhet av UBW och Celltracker
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Tjänsten som Avtal- och fakturaadministratör är ett konsultuppdrag med start omgående och löper fram till 30/4 2019. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Hanna Ericsson via 073-684 77 53.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-03
Ange följande referens när du ansöker: ref-28337
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Ericsson
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Campus Gräsvik 5
37175 KARLSKRONA
KontorsadressCampus Gräsvik 5
Jobbnummer 4490660
Observera att sista ansökningsdag har passerat.