Avonova Hälsa söker administratör till vårt kundcenter (AKC) i Linköping
Avonova Sverige AB / Administratörsjobb / Linköping
2025-10-01
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avonova Sverige AB i Linköping,
Motala,
Norrköping,
Tranås,
Haninge eller i
hela Sverige Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv - varje dag
Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.
Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.
Vill du vara med och skapa en kundresa av hög kvalitet och samtidigt utvecklas i ett starkt team?
Avonova söker en engagerad administratör till vårt Kundcenter (AKC). Detta är central roll i vår verksamhet där du är en nyckelperson i att ge professionellt stöd till både kunder och kollegor samt att du får kombinera service, administration och utveckling.
Om rollen
I rollen som administratör fungerar du som koordinator i vår verksamhet. Du ger service till våra kunder och medarbetare, exempelvis genom att hjälpa vår operativa personal att planera och boka in uppdrag. Det är naturligt för dig att bidra till teamkänslan i gruppen genom att vara dig själv och vilja utvecklas framåt och tillsammans med dina kollegor. Du tycker om att utvecklas i de vardagliga arbetsuppgifterna men är också nyfiken på att utforska kunskap inom nya områden.
Du blir en del av ett härligt team som arbetar nära hela organisationen där du arbetar för att säkerställa god kvalitet, struktur och en positiv kundupplevelse.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden, bl a
- Kund- och konsultservice: Hantera inkommande samtal via TeleQ, boka och omboka tider, stötta med administrativ rådgivning och säkerställa smidiga processer.
- Projekt- och resursplanering: Koordinera gruppbokningar, följa upp projekt, sammanställa statistik och bidra till effektiv resursanvändning.
- Kvalitet och utveckling: Följa rutiner, bidra med förbättringsförslag och vara med i utvecklingsprojekt för att höja kvaliteten i våra leveranser.
- Team- och arbetsmiljö: Bidra till en inkluderande och trivsam arbetsmiljö, dela kunskap och stötta kollegor för att stärka laget.
Vi tror att du:
- Har ett starkt kundfokus och gillar att ge professionell service.
- Är strukturerad, lösningsorienterad och trygg i att hantera flera parallella arbetsuppgifter.
- Har god vana av att arbeta i olika system och ser digitalisering som en naturlig del av vardagen.
- Trivs i teamarbete men kan också ta självständigt ansvar.
- Är en tydlig kommunikatör i både tal och skrift.
Vi erbjuder dig
- En roll i hjärtat av Avonovas verksamhet, med möjlighet att påverka och utveckla våra arbetssätt.
- Ett härligt team som värdesätter samarbete, arbetsglädje och utveckling.
- En arbetsplats där vi ser till både medarbetarnas och kundernas välmående.
- Möjligheter till kompetensutveckling.
Våra mål - där du är en viktig del
- Öka kundnöjdheten genom snabb och relevant service.
- Skapa effektivitet genom smarta rutiner och processer.
- Leverera kvalitetssäkra uppdrag i hela Sverige.
- Bygga broar mellan Avonovas olika funktioner för en enhetlig kundupplevelse.
Tjänsten är på heltid och utgår från vårt hälsocenter i Linköping. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Vi är medlemmar i Almega och har kollektivavtal.
Vill du veta mer kontakta gärna HR Business Partner Anna-Karin Richardsson på mejladress
anna-karin.richardsson@avonova.se.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/65".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Avonova Sverige AB (org.nr 556560-6018)
Arbetsplats Hälsocenter Linköping
Kontakt Anna-Karin Richardsson
anna-karin.richardsson@avonova.se Jobbnummer 9536125