Avgiftshandläggare till sektor omsorg

Orust kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Orust
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Orust, Stenungsund, Lilla Edet, Uddevalla, Lysekil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Orust kommun i Orust, Tjörn eller i hela Sverige

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet "de vi är till för". För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun är utsedd till en av de mest spännande arbetsgivarna inom offentlig förvaltning. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Sektor omsorg har totalt ca 520 medarbetare och är uppdelat i tre verksamheter, individ- och familjeomsorg, vård och omsorg samt stöd och omsorg. Utöver de tre verksamheterna finns stab och administration. Administrationen är en enhet som idag består av 7 stycken medarbetare som arbetar som stöd till sektorns olika verksamheter. Hos oss får du ett stimulerande arbete med närhet till både organisation och ledningsbeslut samt delaktighet i att planera, organisera och genomföra ditt arbete för ständig utveckling och förbättring.

Publiceringsdatum
2018-03-13

Arbetsuppgifter
Som avgiftshandläggare hos oss på sektor omsorg handlägger du avgifter inom omsorgs verksamheter med främst arbete mot äldre- och funktionhinderomsorgen, fakturering, förmedling av pensionärslägenheter och andra administrativa arbetsuppgifter. I arbetet ingår att dagligen svara på frågor från kunder och från verksamheten om avgifter och fakturor. Administrationen samarbetar om flera arbetsuppgifter och ersätter varandra vid behov.

Om dig
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning för tjänsten som avgiftshandläggare. Andra krav för tjänsten är tidigare erfarenhet inom administrativt arbete, god datakunskap, tidigare arbete med framtagande av statistik och hantering av fakturor. Vi tror även att du har god systemvana och är van att bemöta personer i olika situationer.

Du ska ha god administrativ förmåga, vara sturkturerad och målinriktad. Då arbetet består av mycket kundkontakt är det viktigt att du har en god pedagogisk förmåga och goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen.

För facklig representant vänligen kontakta Orust kommuns växel 0304-33 40 00.

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning, ange löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carin Persdotter, Nämndsekreterare carin.persdotter@orust.se 0304-334716

Företag
Orust Kommun

Adress
Orust Kommun
Åvägen 2-6
47380 Henån

Kontorsadress
Åvägen 2-6

Jobbnummer
4019417

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Orust kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Orust kommun: