Avgiftshandläggare till ekonomiavdelningen
Hallsbergs kommun / Ekonomiassistentjobb / Hallsberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Hallsberg,
Kumla,
Lekeberg,
Örebro,
Degerfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hallsbergs kommun i Hallsberg,
Örebro eller i
hela Sverige I Hallsbergs kommun är alla välkomna, oavsett vem man är, var man kommer från och vart man är på väg. Hallsberg har bra kommunikationer, naturnära boende, bra förskola och grundskola samt gymnasium. Hallsberg befinner sig i ett expansivt läge med nyproduktion av bostäder samt etablering av nya företag. I kommunen bor ca 16 000 invånare.
I Hallsbergs kommun är alla välkomna, oavsett vem man är, var man kommer från och vart man är på väg. Hallsberg har bra kommunikationer, naturnära boende, bra förskola och grundskola samt gymnasium. Hallsberg befinner sig i ett expansivt läge med nyproduktion av bostäder samt etablering av nya företag. I kommunen bor ca 16 000 invånare
En av våra avgiftshandläggare på ekonomiavdelningen har fått andra arbetsuppgifter inom avdelningen och vi söker därför hennes ersättare. Vi söker dig som har ett driv i att vilja utveckla verksamheten till det bättre. Du kommer att jobba i ett team tillsammans med övriga tre avgiftshandläggare men även tillsammans med totalt 14 medarbetare på ekonomiavdelningen, tillhörande kommunstyrelseförvaltningen. Avdelningen är centraliserad och lokaliserad i kommunhuset i Hallsberg och leds av en ekonomichef.
Taxe- och avgiftsnämnden i Hallsberg är en gemensam nämnd för kommunerna Askersund, Degerfors, Laxå, Lekeberg, Kumla, Vingåker och Hallsberg. Nämnden ansvarar för samverkande kommuners debitering av avgifter och taxor inom vård- och omsorgsverksamheterna.
Publiceringsdatum2019-12-09Om tjänstenArbetet som avgiftshandläggare innebär myndighetsutövning, vilket innebär att du på delegation utreder, beräknar och beslutar om avgifter inom vård- och omsorgs¬verksamhet. I uppgifterna ingår att handlägga beslut som överklagas. Handläggningen sker utifrån Socialtjänstlagen. Arbetet omfattar mycket kundkontakter som bland annat innebär att svara på frågor från vårdtagare och anhöriga om avgifter och fakturor. Avgiftshanläggningen görs i systemet Procapita vård och omsorg och i ekonomisystemet Agresso Unit 4 Business.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasieutbildning från nationellt högskoleförberedande program, högskolestudier eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppgifterna.
För att vara kvalificerad för tjänsten ska du ha god administrativ förmåga och erfarenhet av administration, kund¬service och verksamhetssystem. Det är önskvärt om du har erfarenhet av myndighetsutövning. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Du är som person flexibel och ser möjligheter i förändringar. Att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt är viktigt, och du anpassar dig snabbt till nya situationer. Som kollega är du öppen och bidrar till en positiv arbetsmiljö.
Är du intresserad? Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att få träffa dig!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHallsbergs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KSF nr 182/2019".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hallsbergs kommun (org.nr 212000-1926)
Jobbnummer 4992411
Observera att sista ansökningsdag har passerat.