Avgiftsförvaltare till SBC 's kontor i Göteborg

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB i Göteborg, Malmö, Stockholm, Uppsala, Sundsvall eller i hela Sverige

På kontoret i Göteborg, som sitter i trivsamma lokaler på Östra Hamngatan i centrala Göteborg, arbetar 26 personer.


Publiceringsdatum
2016-11-15

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att självständigt samt i grupp hantera avgifts- och hyresförvaltning åt bostadsrättsföreningar. Du för lägenhetsförteckningar, inkl. pantsättning, administrativ överlåtelsehantering, med avisering fyra ggr per år, kontrolluppgifter, påminnelser och kravhantering. Möta nya föreningar, ofta tillsammans med kundansvarig och i samband med detta presentera och lämna information om SBC. I arbetet har man både interna som externa kontakter. Frekventa kontakter med bostadsrättsföreningar som framför allt innebär att via telefon och e-post svara på frågor, ge rådgivning på ett korrekt och trevligt sätt.

Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående, initiativtagande, serviceinriktad, kvalitetsmedveten med personlig mognad, helhetssyn och god samarbetsförmåga. Förstår sin roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
Du har 3 årig gymnasiekompetens med ekonomisk inriktning och har 1-2 år erfarenhet av arbete med liknade arbetsuppgifter. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat med administrativ och professionell kundhantering.
Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i större affärssystem. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Har du erfarenhet av administrativt arbete från fastighetsbranschen och hyresgäster är det meriterande, men inte avgörande.
Du bör dela vår värdegrund där våra värdeord är professionell service och kvalificerad sakkunskap.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Vi ser gärna att du kan börja senast 1 februari 2017.

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig och vill ha denna tjänst samt betyg från den utbildning du sist avslutat.

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "Vi skapar och förvaltar värden för bostadsrättsföreningar och bostadsrättshavare ". SBC tillhandahåller kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för bostadsrättsföreningar. SBC har kontor på sex orter runt om i landet med totalt cirka 300 anställda. 2015 var koncernens intäkter 395 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity. I januari 2016 förvärvade SBC samtliga aktier i Fastighetspartner i Göteborg AB som omsätter cirka 9 mkr på årsbasis.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SBC SVERIGES BOSTADSRÄTTSCENTRUM AB

Adress
SBC SVERIGES BOSTADSRÄTTSCENTRUM AB
Box 1353
11183 Stockholm

Kontorsadress
Östra Hamngatan 18

Jobbnummer
3161337

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB: