Avgiftsförvaltare till SBC 's kontor i Göteborg
SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB i Göteborg,
Alingsås,
Malmö,
Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige På kontoret i Göteborg, som sitter i trivsamma lokaler på Östra Hamngatan i centrala Göteborg, arbetar 26 personer.
Publiceringsdatum2016-11-15ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter är att självständigt samt i grupp hantera avgifts- och hyresförvaltning åt bostadsrättsföreningar. Du för lägenhetsförteckningar, inkl. pantsättning, administrativ överlåtelsehantering, med avisering fyra ggr per år, kontrolluppgifter, påminnelser och kravhantering. Möta nya föreningar, ofta tillsammans med kundansvarig och i samband med detta presentera och lämna information om SBC. I arbetet har man både interna som externa kontakter. Frekventa kontakter med bostadsrättsföreningar som framför allt innebär att via telefon och e-post svara på frågor, ge rådgivning på ett korrekt och trevligt sätt.
Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående, initiativtagande, serviceinriktad, kvalitetsmedveten med personlig mognad, helhetssyn och god samarbetsförmåga. Förstår sin roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
Du har 3 årig gymnasiekompetens med ekonomisk inriktning och har 1-2 år erfarenhet av arbete med liknade arbetsuppgifter. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat med administrativ och professionell kundhantering.
Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i större affärssystem. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Har du erfarenhet av administrativt arbete från fastighetsbranschen och hyresgäster är det meriterande, men inte avgörande.
Du bör dela vår värdegrund där våra värdeord är professionell service och kvalificerad sakkunskap.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Vi ser gärna att du kan börja senast 1 februari 2017.
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig och vill ha denna tjänst samt betyg från den utbildning du sist avslutat.
SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "Vi skapar och förvaltar värden för bostadsrättsföreningar och bostadsrättshavare ". SBC tillhandahåller kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för bostadsrättsföreningar. SBC har kontor på sex orter runt om i landet med totalt cirka 300 anställda. 2015 var koncernens intäkter 395 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity. I januari 2016 förvärvade SBC samtliga aktier i Fastighetspartner i Göteborg AB som omsätter cirka 9 mkr på årsbasis.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSBC SVERIGES BOSTADSRÄTTSCENTRUM AB
AdressSBC SVERIGES BOSTADSRÄTTSCENTRUM AB
Box 1353
11183 Stockholm
KontorsadressÖstra Hamngatan 18
Jobbnummer 3161337
Observera att sista ansökningsdag har passerat.