Avdelningschef Logistik & Inköp, Hjälpmedel Västerbotten, Umeå
Region Västerbotten, Hjälpmedel VB / Sjukvårdschefsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Västerbotten, Hjälpmedel VB i Umeå,
Skellefteå eller i
hela Sverige Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.
Hjälpmedel Västerbotten tillhandahåller hjälpmedel, teknisk service, utbildning och konsulenttjänster till Region Västerbotten och regionens kommuner samt erbjuder tolktjänster till regionens tolkanvändare. Vårt uppdrag är att stödja våra kunder i deras arbete för att tillgodose hjälpmedelanvändares behov av hjälpmedel. Vi erbjuder även tolkservice till Västerbottens invånare.
Hjälpmedelsbehovet har ökat stadigt under de senaste åren och prognosen säger att så kommer att göra även i framtiden. Verksamheten är intäktsfinansierad via avtal med kommuner och enligt överenskommelse med övriga verksamheter inom Regionen. Verksamheten har ca 100 medarbetare i Umeå, Lycksele och Skellefteå.
Hos oss erbjuds du omväxlande arbetsuppgifter i en verksamhet med möjlighet att vara en del av den utvecklingsresa som Hjälpmedel Västerbotten befinner sig i - och med det en möjlighet att göra stor skillnad för våra medborgare. Vår värdegrund ""Ständigt bättre -Patienten alltid först!" är vår kompass i det dagliga arbetet.
Publiceringsdatum2023-03-06ArbetsuppgifterSom avdelningschef hos oss ser du helheten och potentialen samt tar oss modigt framåt. Du agerar förebild, arbetar för att skapa gemensamma visioner och frigöra handlingskraft i din verksamhet. Du utmanar och ifrågasätter samt uppmuntrar och synliggör dina medarbetare. Du tar ansvar för din verksamhet utifrån dina befogenheter och företräder arbetsgivaren genom att leda och utveckla mot beslutade mål för Regionens invånares bästa.
Tillsammans med dina chefskollegor och medarbetare är du en viktig del i vårt fortsatta arbete med den organisationsförändring som vi nyligen gjort. Verksamheten är inne i en förändringsprocess och som en del i det arbetar vi aktivt med utveckling av både arbetsmiljö, medarbetarskap och ledarskap men målet att uppnå maximal kundnöjdhet och måluppfyllelse. Du blir även en viktig del i vår gemensamma ledningsstrategi för en hälsofrämjande arbetsplats.
I rollen som avdelningschef på Logistik och inköp har du det strategiska ansvaret för avdelningens arbete när det gäller inköp, lagerhållning, leveranser och returer för medicintekniska produkter men även för vår hjälpmedelsbutik på NUS. Du ansvarar även för planering och uppföljning av leveranser och avvikelser. Du har hjälp av 1 sektionsledare som ansvarar för daglig styrning och planeringen av arbetet och tillsammans med sektionsledaren är du med att utveckla avdelningens framåt. Som avdelningschef kommer du att ha ett tydligt budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du kommer att ha personalansvar för 17 medarbetare. I rollen är du en aktiv deltagare i verksamhetens utvecklings- och ledningsgruppsarbete.
KvalifikationerDu har högskoleutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad genom utbildning och erfarenhet. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat som chef med personal- och arbetsmiljöansvar. Tidigare arbete med logistik, inköp eller rehabilitering är meriterande.
För att nå framgång i arbetet behöver du vara en trygg och stabil ledare med god förmåga att strukturera och samarbeta och vill utvecklas som person och ledare. Du har ett genuint intresse för människor och engageras av att kunna göra skillnad, både på kort och lång sikt. I din roll kommer du ha många kontaktytor och ett nära samarbete både internt och med regionens verksamheter samt kommunerna i Västerbotten. Vi ser därför att du har en god kommunikationsförmåga och hög social kompetens för att bygga förtroende, skapa goda relationer och en bra arbetsmiljö.
ÖVRIGT
Uppdraget som Avdelningschef Logistik & Inköp är ett tidsbegränsat förordnande på 4 år, som kombineras med en tillsvidareanställning inom Region Västerbotten som motsvarar ditt kompetensområde.
I rekryteringsprocessen och urval kan vi komma att använda ett arbetspsykologiskt test.
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetareVi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1204462".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Västerbotten (org.nr 232100-0222)
Arbetsplats Region Västerbotten, Hjälpmedel VB
Kontakt Verksamhetschef
Matthias Schenkel
Matthias.Schenkel@regionvasterbotten.se 0706701583 Jobbnummer 7516902
Observera att sista ansökningsdag har passerat.