Avdelningschef för sekreterarfunktionen akutkliniken

Region Kronoberg, Medicin och Akutcentrum / Sjukvårdschefsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Medicin och Akutcentrum i Växjö, Ljungby eller i hela Sverige

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Du kommer att vara chef för cirka 15 sekreterare i Växjö och en i Ljungby. Akutsekreterarna bemannar akutmottagningen i Växjö dygnet runt, i Ljungby på dagtid, må-fre. Vi arbetar länsövergripande vilket innebär att alla journalanteckningar, oavsett var besöket har varit inom länet, kan skrivas ut här. Under jourtid skriver vi journalanteckningar som är dikterad på de båda akutmottagningarna, samt vid behov till andra kliniker. Jourtid sköter vi sjukhusets växel samt vissa larmfunktioner. På akutvårdsavdelningen, AVA, jobbar en sekreterare varje dag som ansvarar för utskrift av dag- och slutanteckningar samt skannar in omvårdnadsdokument i journalen.
Två sekreterare bemannar journalenheten som bland annat hanterar loggrapporter och de spärrtjänster som beställs. De har också hand om journalbeställningar som är adresserade till Region Kronoberg och skickar dessa vidare till berörd klinik.



Publiceringsdatum
2017-05-04

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag som avdelningschef blir att driva och leda verksamheten mot uppsatta verksamhetsmål och arbeta med kvalitets- och utveckingsarbete. Vi vill att du bygger upp en god arbetsplatskultur genom att forma en attraktiv arbetsplats som präglas av tydlig ledning, hög kompetens, stabilitet och utveckling. Du kommer att ha budget- och personalansvar och ingå i akutklinikens ledningsgrupp som består av verksamhetschef, avdelningschefer samt medicinsk ansvarig läkare.
Tjänsten innebär att du arbetar cirka 60 % som avdelningschef och cirka 40 % som medicinsk sekreterare.


Kvalifikationer
Vi vill att du är utbildad medicinsk sekreterare och har arbetat några år inom yrket. Erfarenhet av arbetsledning och förbättringsarbete är meriterande. Som ledare är du en förebild i det dagliga arbetet. Du har ett kommunikativt ledarskap och ansvarar för att övergripande frågor förtydligas och kommuniceras.

Du har en god samarbets- och organisationsförmåga. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Du får ett förordande som avdelningschef och en bottenanställning som medicinsk sekreterare inom akutcentrum. Som avdelningschef har du oreglerad arbetstid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-19
Ange följande referens när du ansöker: MAC 23/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Pettersson carina.pettersson@kronoberg.se 0470-58 90 75
Åsa Wiberg asa.wiberg@kronoberg.se 0470-58 26 19

Företag
Region Kronoberg, Medicin och Akutcentrum

Adress
Region Kronoberg, Medicin och Akutcentrum
Region Kronoberg
35185 Växjö

Kontorsadress
Nygatan 20 VÄXJÖ

Jobbnummer
3477449

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg, Medicin och Akutcentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg, Medicin och Akutcentrum: