Avdelningsassistent till konsultuppdrag i Södertälje!
Devotum AB / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Devotum AB i Södertälje,
Sundbyberg,
Stockholm,
Nyköping,
Eskilstuna eller i
hela Sverige För en kunds räkning söker vi just nu en Avdelningsassistent till ett konsultuppdrag i Södertälje.Uppdraget är på heltid och förväntas starta2024-09-02 och pågå t.o.m.2025-06-30.
Om uppdragetVår kundgenomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Vill du vara med på resan? Vill du hjälpa vår kund att skapa en kreativ och effektiv miljö där ni tillsammans leder avdelningen mot framtida utmaningar?
Avdelningen System Platform är en växande organisation med idag ca 260 anställda. Vår kund ansvarar för utvecklingen av elektriska plattform med allt från elektriska komponenter och kablage till den övergripande arkitekturen och verktyg nödvändiga för mjukvaruutvecklingen.
Uppdraget:Vi söker nu en tf. avdelningsassistent för ett föräldravikariat under ett års tid, med möjlighet till eventuellt fortsatt arbete inom sektionerna på avdelningen.
Dina arbetsuppgifter:Som avdelningsassistent kommer du att ha ett stort administrativt ansvar och du kommer att arbeta nära avdelningschefen och stötta i det dagliga arbetet. Genom att självständigt planera chefskalender, förbereda möten och liknande ligger du hela tiden steget före.
Du deltar aktivt i avdelningens ledningsgrupp och ansvarar för avdelningens och ledningsgruppens årskalender och har en helhetsbild. Du bokar avdelningsmöten, chefsmöten, m.m. och ansvarar för förberedelser och genomförande tillsammans med dina kollegor i chefsgruppen. Du är aktiv på olika möten och ansvarar för protokollskrivningen i realtid för personal-, process- och teknikmöten.
Vidare har du en samordnande roll för avdelningens övriga assistenter. Ni jobbar nära med förbättringsarbete och med att utveckla och effektivisera vår kunds administrativa rutiner. Din roll har många kontaktytor och arbetet bedrivs både självständigt och i team, varför teamwork är en viktig beståndsdel för att få arbetet att fungera. Du ingår i assistentnätverket samt E-sektorn, där du är med och utvecklar effektivare arbetssätt.
Din profil:Som avdelningsassistent har du varierande arbetsuppgifter och kan driva flera parallella aktiviteter. Vi söker dig som har flera års erfarenhet av sekreterar-/administrativt arbete; du ska känna dig trygg och bekväm i rollen.
Du trivs i en roll som är föränderlig och som ställer stora krav på flexibilitet, samt gillar att arbeta med människor i en teknisk miljö. Du är en kreativ problemlösare med god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska, då vår kund har många internationella medarbetare och ingår i en större koncern.
Du är inte rädd för att ta för dig och skapa kontaktnät utanför din egen organisation. Som avdelningsassistent har du även kontakt med assistentkollegor inom koncernen.
Du är strukturerad, organiserad och klarar av att jobba under tidspress, då tempot tidvis är högt. Du har god framförhållning och är väl uppdaterad när det gäller dina arbetsuppgifter och ligger alltid steget före i förberedelserna.
Ett gott ordningssinne, hög integritet och god samarbetsförmåga samt en genuin känsla för service är också viktiga personliga egenskaper. Naturligtvis arbetar du obehindrat i Office 365 (Teams, Sharepoint, Outlook m.m.) och annan modern teknisk utrustning.Övrigt:Start:2024-09-02 (ASAP)Slut:2025-06-30Omfattning: HeltidPlacering: SödertäljeSpråkkunskaper:Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall 070-499 38 00.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Devotum AB (org.nr 556685-9293),
http://www.devotum.se Arbetsplats Devotum
Kontakt Lina Widevall
lina.widevall@devotum.se 070-499 38 00 Jobbnummer 8843501
Observera att sista ansökningsdag har passerat.