Avanzera söker ekonomiassistent till leverantörsreskontra, Lilje
Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Avanzera söker för kunds räkning en ekonomiassistent till en av våra uppdragsgivare som är ett internationellt företag med placering i Liljeholmen.
Som konsult på Avanzera är du med och bidrar till framgång hos våra kunder. Våra konsulter är tillsvidareanställda med månadslön. Detta uppdrag är på heltid och löper i minst sex månader. Börjar du din anställning innan sommaren finns självklart möjlighet till sommarsemester.
Du kommer att ingå i en grupp om sex personer och kommer till en början primärt arbeta med leverantörsreskontran. Med tiden kommer dina arbetsuppgifter att utökas och du kommer att ha en bredare roll som ekonomiassistent.
Arbetsuppgifter:
Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att omfatta:
Leverantörsreskontran
• Kontering av leverantörsfakturor
• Matchning av leverantörsfakturor mot inköpsorder
• Uttag av leverantörsfakturajournaler
• Upplägg av nya leverantörer i ekonomisystemet SAP (leverantörer utan inköpsorder)
• Insortering av inköpsordrar i leverantörspärmar
• Löpande åldersanalys av leverantörsreskontran
• Månadsavstämning av leverantörsreskontran
• Kontering av fakturor
• Leverantörsbetalningar
Över tid kan följande arbetsuppgifter tillkomma:
Lageravstämning
• Utredningsansvar vid lagerdifferenser. Vid utredning tas hjälp av Business Controller och Operations
• Konteringskontroll och registrering av uttag genom interna fakturor
• Uttag och kontroll av journaler för löpande lageruttag och lagerinlägg
• Bokning av prisdifferenser, standardprisuppdateringar mm
• Månadsavstämning av lagerkonton
Övrigt
• Reservering av upplupna kostnader
• Koncernintern fakturering
Din bakgrund:
Vem är du?
Vi ser att du som söker har en gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har ca 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behärskar engelska och svenska obehindrat i både tal och skrift. Som person är du positiv, noggrann och flexibel. För att trivas i rollen är det även viktigt att du är serviceinriktad och arbetar på ett prestigelöst sätt.
Ansökan
Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten.
Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att höra av dig till konsultchef Iren Sayar på telefonnummer 0700-905 492 eller
iren.sayar@avanzera.se.
Välkommen med din ansökan!
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-06-05ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-31
Ange följande referens när du ansöker: 924
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIren Sayar
iren.sayar@avanzera.se 0700-905 492
FöretagAvanzera AB
AdressAvanzera AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853
Jobbnummer 3538578
Observera att sista ansökningsdag har passerat.