Avance Metering i Östersund söker Tekniskt supportmedarbetare
Experis AB / Supportteknikerjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-05-21Om företagetAvance Metering är ett svenskt IT bolag som utvecklar mätdatalösningar och programvaror till energibranschen. Vårt huvudkontor ligger i Östersund och vi tillhör Lumine Group som är noterade på Toronto börsen. Vi på Avance Metering utvecklar produkter och lösningar som används i det dagliga arbetet hos många elnätsbolag i de nordiska länderna. Vi har tre huvudprodukter där vi bland annat erbjuder ett oberoende mätinsamlingssystem, där huvuduppgiften är att samla in data från smarta mätare, ett händelsestyrt kartbaserat verktyg som används för att samla in data samt övervaka och analysera eldistributörers nät, samt ett mätvärdesdatabassystem som bland annat importerar, kvalitetssäkrar och distribuerar mätdata.
Nu söker vi dig som brinner för att ge teknisk support från första- och andralinjen. Låter det intressant då är det kanske dig vi söker
Om tjänst
Avance Metering, en ledande aktör inom energimätningssystem, söker en engagerad och tekniskt kunnig supportspecialist för arbete på flera nivåer, förstalinje support men även andra linjesupport och leveranstest. Du kommer att arbeta nära både kunder och interna team för att optimera systemfunktion och kundnöjdhet. Ditt arbete omfattar allt från att ta emot och analysera ärenden till att planera åtgärder och uppgradera kundsystem.
Djupare teknisk förståelse krävs för andralinje support, där du bland annat hanterar databaser, loggar, och skriver scripts för att justera databaser, samt samarbetar med utvecklingsteamet. Du kommer installera rättningspaket hos kund och utföra kvalitetstester vid kundinstallationer. Våra system använder Oracle som databas och våra kunder rapporterar in problem via Jira. Större delen av ditt arbete handlar om felsökning och problemlösning, du jobbar i nära kontakt med dina kollegor och våra utvecklare.
Våra kunder finns i Sverige, Norge och Finland men vårt bolag är internationell och medarbetare sitter i flera olika länder vi använder engelska som koncernspråk.
Om dig
Vi söker dig som har en relevant teknisk bakgrund, utmärkt problemlösningsförmåga och en stark servicekänsla. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och du är en teamspelare som trivs i en miljö där snabba förändringar och teknisk komplexitet står på dagordningen. Meriterande är om du behärskar SQL. Din grund är ditt genuina intresse för att hjälpa kunden men vi ser gärna att du är framåtlutad och vill klättra inom bolaget. Är du rätt person kan det finns möjligheter för ledande positioner inom Customer Care på sikt. Har du erfarenhet från elbranschen är det meriterande men inget krav.
Ansökan och kontaktperson
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. Du kommer att bli anställd hos Avance Metering. Kontaktperson för rekryteringsprocessen är Rosmari Hagström, nås via mail på
rosmari.hagstrom@jeffersonwells.se eller via 073-028 70 40. Du söker tjänsten genom att registrera dina kontaktuppgifter och laddar upp ditt svenska CV och personliga brev. Sista ansökningsdag är 29 maj.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "eae7a692-a4ba-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Avance Metering
Kontakt Rosmari Hagström
+46730287040 Jobbnummer 8696901
Observera att sista ansökningsdag har passerat.