Arkivarie och registrator till kommunstyrelsens kansli
Flens Kommun / Assistentjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.
Kommunstyrelsens kansli är en central stöd- och servicefunktion i kommunen för både förtroendevalda och tjänstemän. Kansliet ansvarar bland annat för det administrativa arbetet med sammanträden i kommunfullmäktige och kommunstyrelse. Kommunstyrelsens kansli tillhör utrednings- och strategiavdelningen på kommunledningsförvaltningen. Inom avdelningen finns flera olika funktioner som exempelvis kommunikation och utredning.
Publiceringsdatum2022-11-08Dina arbetsuppgifterI din roll som arkivarie hanterar du kommunens centralarkiv som består av kommunarkiv samt ett föreningsarkiv. Du tar emot leveranser av arkivmaterial, förtecknar arkivinformation och vid behov, gör en första sekretessprövning. Du kommer att söka i arkivet för att svara på förfrågningar från allmänheten och kommunens egna verksamheter. Flens kommun är medlemmar i Kommunförbundet Sydarkivera som är ett stöd i ditt arbete. I din roll ingår att ge råd till kommunens förvaltningar och bolag om informationshantering med hjälp av Sydarkiveras medlemssamordnare. Du kommer också att få arbeta med kommunens omställning från fysiska arkiv till e-arkiv.
I din roll som registrator ingår bland annat posthantering, registrering av allmänna handlingar och informationshantering. Du kommer också få utbilda och stödja andra funktioner i organisationen i registrering, informationshantering och arkivfrågor. Du kommer att ha nära och täta kontakter med kommunsekreterare, förtroendevalda, handläggare och allmänhet.
KvalifikationerVi söker en positiv och flexibel person med struktur och ordningssinne som är intresserad av lokalhistoria. Du har en relevant utbildning eller motsvarande kunskap genom erfarenhet. Kunskap om, eller erfarenheter av arbete med arkiv, offentlig förvaltning och de lagar som styr verksamheten är ett krav.
God samarbetsförmåga är viktigt och att du kan hantera kontakter med olika människor i varierande sammanhang. Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och känna dig bekväm med att tala inför grupper. Du bör vara bekväm med olika digitala verktyg.
Omfattning/varaktighet
Tjänsten är tillsvidare
Ersättning Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.
Övrig information Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats.
Välkommen med din ansökan senast den 21 november
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Heltid 100%
ErsättningFlens kommun tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFlens kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Flens kommun (org.nr 212000-0332),
https://www.flen.se/sv/Om-Flens-kommun/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb1/ Arbetsplats Flens Kommun
Jobbnummer 7152455
Observera att sista ansökningsdag har passerat.