Arbetsdomstolen söker en IT- och teknikintresserad vaktmästare
Arbetsdomstolen / Vaktmästarjobb / Stockholm
2025-12-04
Visa alla vaktmästarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arbetsdomstolen i Stockholm Har du erfarenhet av att arbeta med internservice och trivs du med ett varierande arbete med olika kontaktytor? Är du också intresserad av lokalfrågor, IT-frågor och AV-utrustning? Sök då anställningen som vaktmästare på Arbetsdomstolen!
Arbetsdomstolen söker en vikarie för domstolens expeditionsansvarige/vaktmästare som är tjänstledig för studier.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du arbetar med traditionella vaktmästaruppgifter, till exempel service i samband med domstolens förhandlingar, posthantering, kaffemaskiner, kopiering och skanning, lokaltillsyn, flytt av möbler och utrustning samt felanmälningar. Du svarar för praktiska säkerhetsfrågor som passersystem och brandskydd. Du kan också hjälpa till i arkivhanteringen.
Vissa administrativa uppgifter svarar du för, såsom beställningar, inköp, fakturahantering och rapportering av brandskyddsarbetet. Du kan också hjälpa till och utföra sökningar i domstolens ärendehanteringssystem. Du tar emot besökare till domstolens reception och har kontakter med leverantörer, larmbolag och fastighetsägaren.
Tillsammans med domstolens IT-samordnare bistår du med tekniskt stöd till domstolens medarbetare. Det innebär t.ex. viss användarsupport, hantering av felanmälningar, kabeldragningar, stöd vid uppkoppling mot digitala möten och verktyg för presentation, m.m.
Det är ett rörligt arbete och du är händig så du kan både lyfta lite tyngre möbler och utföra enklare reparationer.
Publiceringsdatum2025-12-04Kvalifikationer• slutförd och godkänd gymnasieutbildning
• flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från offentlig förvaltning
• goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift samt talar och förstår engelska
• hög IT-mognad och stort intresse av praktisk hantering av datorer och annan teknisk utrustning.
Det kan vara meriterande om du har:
• Erfarenhet av lokalbytesprojekt.
Personliga egenskaper
Som person är du mycket serviceinriktad, ansvarstagande, strukturerad och noggrann.
Du är positiv, stabil och bra på att hantera både interna och externa kontakter. God samarbets- och kommunikationsförmåga är en förutsättning för att lyckas med uppdraget.
Eftersom du är domstolens enda vaktmästare arbetar du självständigt, har eget driv och bidrar med initiativ till verksamhetens bästa. Du har förmåga att se helheten men uppmärksammar också detaljer. Du kan arbeta effektivt och konstruktivt även under perioder med hög arbetsbelastning.
Du har gott omdöme samt ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt vilket gör att du har lätt för att anpassa dig efter ändrade förutsättningar. En annan viktig egenskap för rollen är att vara lösningsorienterad.
För att trivas hos oss ska du tycka om att arbeta i en liten grupp med stort gemensamt ansvar. Eftersom vi är vana vid att hjälpa varandra med arbetsuppgifter, även om ansvarsområdet kan vara något annat, behöver du dela detta synsätt. Av den anledningen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansökan
Vänligen inkom med ansökan i form av CV och personligt brev till
kansliet@arbetsdomstolen.se senast den 14 december 2025.
Anställningsform: Vikariat till och med 2026-12-31.
Tillträde: Snarast efter överenskommelse.
Diarienummer: 135/2025.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-12-14
E-post:
kansliet@arbetsdomstolen.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Dnr 135/2025".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arbetsdomstolen (org.nr 202100-2122),
https://www.arbetsdomstolen.se/ Stora Nygatan 2 A-B (
visa karta)
103 11 STOCKHOLM
Arbetsplats Arbetsdomstolen
Kontakt Kanslichef
Kristina Ulgemo
08-617 66 70 Jobbnummer 9628655