Är du vår nya servicehandläggare inom stöd & omsorg?
Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice / Administratörsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice i Järfälla Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen "Järfälla för alla framåt". Läs mer om hur det är att jobba hos oss på
www.jarfalla.se/ledigajobbServicecentrets målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Vi tar emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Nu söker vi en serviceinriktad och noggrann servicehandläggare till svarsgruppen "Stöd & omsorg". För dig som vill använda din kompetens och erfarenhet inom socialt arbete för att jobba brett är vår arbetsplats perfekt.
Publiceringsdatum2018-06-13ArbetsuppgifterSom servicehandläggare i svarsgruppen "Stöd och omsorg" är du ansiktet utåt för hela Socialförvaltningen. Vi jobbar på uppdrag av alla enheter inom både familj- och individomsorgen samt äldre och funktionsnedsättning. Vi fattar inga myndighetsbeslut men vi ger information om vad medborgaren kan förvänta sig i kontakten med socialtjänsten. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i svarsgruppen och i samarbete med Socialförvaltningen. Du kommer att ge information och service till medborgarna rörande hela socialtjänstens områden. Arbetet innefattar bland annat:
• tidsbokningar inför en nyansökan gällande försörjningsstöd
• orosanmälningar gällande både barn och vuxna
• frågor kring och bokning av samarbetssamtal hos familjerätten
• anmälningar och ansökningar gällande äldre och personer med funktionsnedsättning
Några av oss utreder behov av färdtjänst på uppdrag av landstinget, vilket innefattar bokade möten både på kontoret och på hembesök. Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men du kommer även att hantera ärenden via e-post och ibland också via fysiska besök. Tempot är bitvis högt, men fördelen hos oss är att du kan släppa jobbet när du kommer hem.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• en socionomexamen, eller annan utbildning/ erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• erfarenhet av kvalificerat arbete inom socialtjänsten
• kunskap om hur en kommuns socialförvaltning är uppbyggd, dess struktur och beslutsvägar
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• god vana att arbeta med datorer (Office-paketet) och informationssökning
• förmågan att samtidigt som du för ett samtal arbeta i flera IT-baserade verksamhetssystem.
Meriterande:
• erfarenhet av olika telefoni-, ärendehanterings- och verksamhetssystem, till exempel Procapita, Callguide och Raindance
• tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst
• kunskap i arabiska och/eller somaliska
Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga drag! Vi vill att du delar vår ambition om att ständigt utveckla och förbättra. Du har en härlig "can-do-inställning" och ett stort intresse för service och att hjälpa andra. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete/ ansvar. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation. Du är nyfiken av din natur och söker aktivt efter kunskap och information för att utveckla både dig själv och verksamheten. Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälp människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 75 - 100%, enligt ök. Mån till tors mellan kl. 07:50- och kl. 17:00; fredag mellan kl. 07.50 och 15.00. Tillsvidareanställning, tillträde: En tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast eller enl. ök. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-01
Ange följande referens när du ansöker: A743435
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElena Buzakova
elena.buzakova@jarfalla.se 085809092
Jannika Hedberg
jannika.hedberg@jarfalla.seFöretagJärfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice
AdressJärfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA
KontorsadressVasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA
Jobbnummer 4201153
Observera att sista ansökningsdag har passerat.