Är du vår nya personalspecialist inom arbetsmiljö?
Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Personalenheten samordnar och utvecklar myndighetens arbetsgivarpolitik. Inom ramen för enhetens uppdrag hanterar vi bland annat frågor gällande kompetensförsörjning, arbetsrätt, arbetsmiljö, lönebildning, löneadministration, samverkan och mångfald. Enheten ingår i avdelningen för verksamhetsstöd.
Vi söker dig som vill
• driva projekt inom enhetens olika arbetsområden, med särskilt fokus på områdena arbetsmiljö, arbetsrätt och mångfald
• ansvara för den fortsatta utvecklingen av myndighetens arbetsmiljö, i enlighet med OHSAS 18001 och det systematiska arbetsmiljöarbetet
• ansvara för utvecklingen av myndighetens friskvårdsarbete och säkerställa att myndigheten har det personalstöd som efterfrågas
• effektivisera och kvalitetssäkra beslutade processer, policys, rutiner och handlingsplaner inom det egna ansvarsområdet och vid behov ta fram nya styrdokument
• bistå med rådgivning inom arbetsrättsliga området och ansvara för myndighetens lokala avtal - ex. arbetstidsavtal och reseavtal
• vidareutveckla arbetet kring mångfald, jämställdhet och tillgänglighet.
• ansvara för att myndigheten har ett väl utvecklat utbildningsmaterial och metodstöd inom områdena arbetsmiljö, arbetsrätt och mångfald samt genomföra utbildningar inom dessa
• tillhandahålla ett konsultativt stöd till chefer och medarbetare
Kvalifikationskrav
• PAO (personal, arbete och organisation) eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• Mångårig erfarenhet av att leda och driva HR-relaterade projekt
• Mångårig erfarenhet av arbetsmiljöfrågor
• Mångårig erfarenhet av att utveckla utbildningsmaterial och metodstöd samt att undervisa
Det är dessutom meriterande om du
• har erfarenhet av arbete inom staten
• mångårig erfarenhet av arbetsrättsfrågor och mångfaldsfrågor
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har ett konsultativt förhållningsätt, är självständig och handlingskraftig. Du är strukturerad och har god samordnings- och samarbetsförmåga.
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir personalspecialist.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på
www.socialstyrelsen.se .
Sista ansökningsdag är 31 juli 2014. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 261-32390/2014. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.
Publiceringsdatum2014-07-04KontaktTomas Hedlund
Avdelningschef
075-247 30 70
Cristina Nygren
Personalspecialist
075-247 40 47
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 .
KontorsadressRålambsvägen 3
Jobbnummer 1931648
Observera att sista ansökningsdag har passerat.