Är du vår nya personalspecialist inom arbetsmiljö?

Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Personalenheten samordnar och utvecklar myndighetens arbetsgivarpolitik. Inom ramen för enhetens uppdrag hanterar vi bland annat frågor gällande kompetensförsörjning, arbetsrätt, arbetsmiljö, lönebildning, löneadministration, samverkan och mångfald. Enheten ingår i avdelningen för verksamhetsstöd.

Vi söker dig som vill

• driva projekt inom enhetens olika arbetsområden, med särskilt fokus på områdena arbetsmiljö, arbetsrätt och mångfald

• ansvara för den fortsatta utvecklingen av myndighetens arbetsmiljö, i enlighet med OHSAS 18001 och det systematiska arbetsmiljöarbetet

• ansvara för utvecklingen av myndighetens friskvårdsarbete och säkerställa att myndigheten har det personalstöd som efterfrågas

• effektivisera och kvalitetssäkra beslutade processer, policys, rutiner och handlingsplaner inom det egna ansvarsområdet och vid behov ta fram nya styrdokument

• bistå med rådgivning inom arbetsrättsliga området och ansvara för myndighetens lokala avtal - ex. arbetstidsavtal och reseavtal

• vidareutveckla arbetet kring mångfald, jämställdhet och tillgänglighet.

• ansvara för att myndigheten har ett väl utvecklat utbildningsmaterial och metodstöd inom områdena arbetsmiljö, arbetsrätt och mångfald samt genomföra utbildningar inom dessa

• tillhandahålla ett konsultativt stöd till chefer och medarbetare 

Kvalifikationskrav 

• PAO (personal, arbete och organisation) eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant

• Mångårig erfarenhet av att leda och driva HR-relaterade projekt

• Mångårig erfarenhet av arbetsmiljöfrågor

• Mångårig erfarenhet av att utveckla utbildningsmaterial och metodstöd samt att undervisa 

Det är dessutom meriterande om du 

• har erfarenhet av arbete inom staten

• mångårig erfarenhet av arbetsrättsfrågor och mångfaldsfrågor 

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har ett konsultativt förhållningsätt, är självständig och handlingskraftig. Du är strukturerad och har god samordnings- och samarbetsförmåga. 

Anställningsinformation

Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir personalspecialist. 

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se .

Sista ansökningsdag är 31 juli 2014. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 261-32390/2014. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. 

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare. 

Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.

Publiceringsdatum
2014-07-04

Kontakt
Tomas Hedlund 

Avdelningschef

075-247 30 70

Cristina Nygren

Personalspecialist

075-247 40 47

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 .

Kontorsadress
Rålambsvägen 3

Jobbnummer
1931648

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: