Är du vår nästa Team Manager till Business and Customer Administration?
Björn Lundén AB / Chefsjobb / Hudiksvall
2025-09-12
Visa alla chefsjobb i Hudiksvall,
Nordanstig,
Söderhamn,
Ljusdal,
Bollnäs eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Björn Lundén AB i Hudiksvall Om rollen
Som Team Manager för Business and Customer Administration (BCA) leder du ett team på sju personer med varierad erfarenhet. Tillsammans ansvarar ni för viktiga delar av vår verksamhet - från orderhantering och fakturering till abonnemang/programbeställningar, kundkontakt och intern administration.
Du kommer att:
Leda och utveckla teamet operativt och strategiskt
Säkerställa att våra administrativa processer är effektiva, kvalitetssäkrade och kundorienterade
Vara ett bollplank i komplexa ärenden och stötta medarbetarna i vardagen
Samarbeta med andra avdelningar som ekonomi, sälj och programsupport
Driva förbättringsarbete och utveckla BCA:s roll i organisationen
Teamet jobbar främst inom den svenska delen av verksamheten, men eftersom vi är en internationell koncern förekommer även samarbeten med de övriga delarna av vår verksamhet, framförallt för dig som Team Manager. Samarbete och att ha ett öppet och stöttande klimat är något som värderas högt inom teamet.
Bjorn Lunden är på en förändringsresa och det ligger också i BCA-teamets funktion att ha förmågan att ställa om och vara flexibla bl.a. så har de nyligen genomfört ett byte av affärssystem till Dynamics 365 Business Central och i samband med det tagit fram nya arbetssätt och rutiner. De är våra superhjältar när det kommer till service (både intern och extern) och administration. Behöver det "släckas en brand" är sannolikheten att BCA är inblandat ganska stor.
Teamet utgår från vårt huvudkontor i Näsviken och det är också där vi vill att du utgår från. Vid behov finns möjligheten att jobba hemifrån, men utgångspunkten i denna roll är arbete på plats på kontoret. Vi ser gärna att du kan tillträda före årsskiftet.
Vem söker vi?
Vi tror att du har erfarenhet från en liknande roll och ser gärna att du tidigare lett team inom kundtjänst, administration, sälj eller liknande verksamheter. Du är van vid att leda andra och trivs med att utveckla både människor och processer och vågar utmana tidigare arbetssätt och rutiner. Du har god förståelse för affärsprocesser såsom order, fakturering och abonnemangshantering. Att hantera olika digitala verktyg och system så som CRM eller affärssystem är något du känner dig trygg med. Extra stort plus om du har arbetat med Dynamics 365 Business Central.
Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten, driven och lösningsorienterad. Du vågar tänka nytt, är flexibel och trivs med förändringar. Rollen kräver även att du är en god kommunikatör med god samarbetsförmåga, då BCA är en central funktion där samarbete med andra avdelningar är en framgångsfaktor. Du är van och bekväm med att ta ansvar och att fatta beslut, men du är också ödmjuk och prestigelös. Vi ser gärna att du likt oss tror på ett närvarande, coachande och tydligt ledarskap.
Du talar och skriver bra på engelska utöver svenska.
Vilka är vi?
Vi är Bjorn Lunden, affärsplattformen som förenklar vardagen för små och medelstora företag. Vi har en enkel övertygelse: varje företag förtjänar tillväxtmöjligheter. Vi är här för att göra det möjligt .
Vi är på en riktigt spännande resa. Vi siktar högt och vår vision är att bli en av de ledande leverantörerna av programlösningar för redovisning och ekonomi i nordvästra Europa. Med rötterna i Hälsingland, närmare bestämt lilla Näsviken, har vi de senaste åren vuxit snabbt och gått från ett mindre, nationellt företag till en internationell koncern. Förutom i Sverige, finns vi i Nederländerna och Danmark.
Målet är kort och gott att göra vardagen lite enklare för företagare och entreprenörer. Något vi tror att vi kan uppnå med riktigt bra programvaror, kunskap, innovation och TACO. Kanske inte den tacos du tänker på, utan vår typ av TACO - Trust, Ambition, Collaboration and Ownership.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en roll i ett internationellt och växande företag med en stark marknadsposition, som vill utmana branschens jättar. Det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra och trivs på jobbet. Vi vill vara en schysst arbetsgivare och eftersträvar en hållbar balans mellan arbete och fritid. Det gör vi bland annat genom att erbjuda bra villkor och förmåner, 30 dagars semester samt möjlighet till flexibilitet. Vi vill vara det självklara valet för medarbetare som vill må bra och ha kul på jobbet.
Publiceringsdatum2025-09-12Så ansöker duTjänsten är på heltid och tillsvidare med placering i Näsviken.
Sista ansökningsdag är 5 oktober 2025. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Så sök nu!
Vid frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta:
Maria Björnberg, Head of Finance (SE),
maria.bjornberg@bjornlunden.comSandra Engström, HR Partner,
sandra.engstrom@bjornlunden.com• För denna rekrytering undanbeds alla typer av förfrågningar gällande extern hjälp via rekryteringsbolag eller liknande lösningar.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Björn Lundén AB (org.nr 556293-9982),
https://jobb.bjornlunden.se/ Näsviksvägen 23 (
visa karta)
824 65 NÄSVIKEN
Jobbnummer 9505920