Är du lösningsfokuserad och brinner för utveckling? Vi söker en

Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen / Marknadsföringsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalbil med bruttolöneavdrag

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Den första kontakten med kommunen för medborgaren är ofta via vår kommunväxel, Information Lekeberg. Dit vänder man sig för att få svar på allehanda frågor eller få kontakt med medarbetare inom kommunen och vi utgör ofta "ansiktet utåt" för kommunen.
Växel och reception är placerade centralt i kommunhuset i Fjugesta och ingår i vår administrativa avdelning som för närvarande består av 13 personer. I Information Lekeberg arbetar i dag två personer, men kollegorna inom avdelningen är med till viss del och delar på ansvaret i växeln.

Kommunen står inför många nya utmaningar, ökade krav på service från både verksamheter och medborgare samt att det finns tankar om ökade ambitionsnivåer. Vi har som ambition att se över hela funktionen kring den befintliga växeln och reception, idag kallad Information Lekeberg




Publiceringsdatum
2018-05-02

Arbetsuppgifter
Vi vänder oss till dig som vill anta utmaningen att ansvara för utvecklingen av kommunens växel och reception! Vara med och ta fram vad vi vill ha - från nuläge till - ja, vad?!

I uppdraget kommer ett stort ansvar ligga på att vara drivande i utvecklingen av växel/reception till något nytt. Vad det nya är, kommer du att vara en stor del i att definiera.
Därför söker vi dig som gillar att ta ansvar, driva utveckling och "tänka utanför boxen".

I arbetsuppgifterna ingår idag alla delar av serviceverksamhet såsom telefonservice, besöksservice och service via digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande, då du i ena stunden informerar om förfarandet vid bygglov eller vad som krävs för att kunna söka försörjningsstöd, för att i nästa stund ta emot felanmälningar.

Exakt vilka arbetsuppgifter som ingår i morgon vet vi inte riktigt!

För dig som har rätt attityd och ambitioner blir detta en mycket rolig och givande arbetsplats med stort ansvar. För att trivas hos oss krävs det att du uppskattar att arbeta i en miljö med utveckling och ett högt tempo. Du drivs också av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Lägst gymnasieutbildning men gärna högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• har en hög IT-mognad då du kommer att arbeta i många IT-baserade system samtidigt
• har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likaväl som skrift
• har ett tydligt kundfokus och hög servicekänsla

För att lyckas i rollen krävs det att du har en mycket god förmåga till att ta stort ansvar och arbeta utvecklingsinriktat. Du är kommunikativ och din verbala förmåga gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling. Du behöver också vara strukturerad, ordningssam och flexibel och kunna prioritera i arbetet.
För att du ska trivas i rollen som teamledare behöver du ha en genuin känsla för och uppskatta att ge en god service. Genom ditt professionella bemötande och sociala kompetens har du en mycket god förmåga att vara en del av kommunens ansikte utåt.
För oss är det också viktigt att du är en positiv person som bidrar till en god arbetsmiljö, gemenskap och samarbete med dina kollegor.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.





ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schemalagd arbetstid Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-20
Ange följande referens när du ansöker: A778094
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Olofsson gustav.olofsson@lekeberg.se 0585-489 66

Företag
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Adress
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen
Bang 7
71681 Fjugesta

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
4117305

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen: