Är du en stödassistent med intresse för digitalisering och välfärdsteknik?
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Vårdarjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdarjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
På Hyggesvägens servicebostad bor det åtta brukare i varierande åldrar med olika funktionsnedsättningar. Bostaden har en pågående samplanering med Furumossens gruppbostad där personal går mellan enheterna. Boendet är beläget i natursköna omgivningar i Furulund med promenadavstånd till Kåsjön. Det finns också bra kommunikationer till Partille centrum och köpcentret Allum.
Du kommer i första hand planeras in i Hyggesvägens arbetsgrupp där två stödpedagoger, en stödassistent med samordningsansvar och ytterligare fem stödassistenter arbetar. Vi är mitt i ett pågående utvecklings- och förbättringsarbete där samplanering är i fokus. Vi är i full rulle med implementering av ett digitalt verksamhetsstöd, - Boet, som har allt i ett: ett stöd för brukaren, ett stöd för personal och även ett administrativt stöd i pågående samplanering mellan Hyggesvägen och Furumossen. Vi är först ut i kommunen med att ha fått den stora möjligheten att arbeta med Boet och driva det som ett pilotprojekt, vilket vi är otroligt stolta över.
Vill du vara med på en häftig resa och ta ett kliv i arbetet inom välfärdsteknik? Då är det kanske dig vi söker!
Vad erbjuder vi dig som anställd?
Partille kommun vill vara en hälsofrämjande arbetsplats och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika fritids- och friskvårdsaktiviteter, friskvårdsbidrag och förmånscykel.
Publiceringsdatum2024-04-17ArbetsuppgifterVälkommen som stödassistent till oss på Hyggesvägens servicebostad & Furumossens gruppbostad!
I arbetsuppgifterna ingår att stötta brukaren i alla vardagliga sysslor så som till exempel matlagning, städning, handling och fritidsaktiviteter. I dessa arbetsuppgifter kommer Boet att ersätta fler analoga verktyg som vi är beroende av idag. För brukaren innebär det att hen kan vara mer delaktig i det vardagliga stödet på ett nytt sätt. Vi arbetar mot att öka brukarnas självbestämmande och inflytande för en större valfrihet och ökad känsla av delaktighet. Som stödassistent kommer du att ha en brukare som du blir kontaktpersonal till, där du driver arbetet framåt med handledning från våra två kompetenta stödpedagoger.
Vi grundar arbetet ifrån brukarens genomförandeplan, där Boet på ett enklare sätt visar förändringar och möjliggör uppföljningar för att hela tiden hålla arbetet levande. Vi är i full rulle och har kommit en bra bit på vägen och är otroligt positiva för fortsatt arbete framåt med detta. Därför ser vi gärna att du är en person som har ett genuint intresse för digitalisering och allt vad välfärdsteknik innebär. Då kommer du helt klart att bli grädden på moset i vår arbetsgrupp.
Vårt arbete utgår från ett tydliggörande och ett lågaffektivt bemötande hela tiden med brukaren i fokus. För oss är det viktigt att våra arbetsmetoder stärker brukarens självkänsla och tro på egen förmåga att själv få bestämma över sitt liv och hemmiljö.
Hos oss kommer du att få möjlighet att utvecklas. Avdelningen satsar i år på att utbilda all personal i Studio 3 och utöver detta har ett stort omtag tagits i arbetet med AKK och även skydds- och begränsningsåtgärder.
Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällar, varannan helg och jour.
KvalifikationerSom kollega och medarbetare hos oss behöver du ha en komplett utbildning från omvårdnadsprogrammet eller vara utbildad stödassistent, alternativt en liknande utbildning som kan bedömas likvärdig. Det är ett stort plus om du har läst kurser inom funktionshinderområdet. Du behöver även ha tidigare erfarenhet som stödassistent på grupp- eller servicebostad inom LSS med blandad målgrupp. Har du tidigare erfarenhet av demens ser vi detta som meriterande. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med AKK och lågaffektivt bemötande.
För att lyckas i den här rollen behöver du ha en god kommunikativ förmåga samt goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Du behöver också ha grundläggande datorkunskaper och tidigare erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av Treserva och individens behov i centrum (IBIC).
Vi söker dig som är en ansvarsfull, driven och lösningsfokuserad person med stort intresse för brukarens välmående och genomförandeplan. För oss är det viktigt att du har ett gott och respektfullt bemötande mot både brukare och kollegor. Det är viktigt att du har förmågan att vara flexibel och kunna ställa om i takt med att brukarens behov förändras samt att du har en god samverkansförmåga då flera olika professioner finns kopplade till brukaren. Du är en lugn och stabil person med en hög grad av personlig mognad, som kommunicerar på ett tydligt sätt och lyssnar in andra. Du är trygg i din yrkesroll och tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat med kvalité.
Vi har löpande urval och intervjuer under ansökningstidens gång så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag.
ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll och ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas.
Partille kommun är en rökfri arbetsplats.
För arbete inom vård- och omsorgsförvaltningen i Partille kommun behöver du ha godkänt betyg i svenska från grundskolan, alternativt SFI-D för att kunna hantera dokumentation.
För anställning i brukar- eller patientnära verksamheter är vaccination mot covid-19 viktigt för att förebygga smitta. I Partille kommun ser vi det därför som meriterande om du är fullvaccinerad.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "24/93".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Partille kommun (org.nr 212000-1272)
Arbetsplats Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Madeleine Udén
031-392 24 37 Jobbnummer 8618964
Observera att sista ansökningsdag har passerat.