Är du en nyfiken helpdesktekniker på jakt efter ett variationsri

Perido AB / Supportteknikerjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Östersund, Strömsund, Sundsvall, Härnösand, Härjedalen eller i hela Sverige

Perido söker nu ett flertal helpdesktekniker för uppdrag hos en av våra kunder, en statlig förvaltningsmyndighet. Deras främsta uppgift är att skapa en väl fungerande arbetsmarknad för att på så sätt ta till vara på all den kompetens som finns bland landets invånare. Verksamheten bedrivs över hela landet och just detta uppdrag är placerat centralt i Östersund.

På det här uppdraget erbjuds du en bred roll med stor variation på arbetsuppgifter och problem att ta dig an. Du kommer att agera både first-line support genom att hantera ärenden via telefon och mail, samt registrera dessa i ärendehanteringssystemet. Dessutom sköter du ärenden i 2nd line, där du får möjlighet att använda dina tekniska kunskaper för att gå djupare ner i de problem som uppstår. Det handlar främst om användarstöd och teknisk support för telefoni, Office och teknisk arbetsutrustning så som PC, skrivare och skärmar. Du kommer även att hantera grundläggande nätverksfrågor och viss övrig programsupport. Som en del av verksamhetens helpdesk hjälper du medarbetare med att administrera IT-miljöer genom att ordna med användarkonton, behörighet och instruktioner för hur de ska arbeta i olika program.

Här får du möjlighet att visa vad du går för både vad gäller servicekänsla och teknisk kompetens. Vi tror att du är van vid att hantera kontakter med kunder och medarbetare och kan anpassa din kommunikation efter mottagarens tekniska kunskaper. Som person är du självgående och noggrann, samt drivs av en nyfikenhet att komma till botten med problem och situationer du stöter på.

Låter det som ett uppdrag för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2017-05-12

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning, gärna inom IT
• Minst tre (3) års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• Goda kunskaper i MS Office
• Goda kunskaper om ärendehanteringssystem
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2017-09-30 med mycket god chans till förlängning. Tillträde 2017-06-05.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Brinner du för problemlösning som har med det mesta inom teknik att göra? Drivs du av service och ett gott kundbemötande? Då kan det här vara ditt nästa uppdrag!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 15372EH i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-11
Ange följande referens när du ansöker: 15372EH
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3496465

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: