Är du driven, har ett ekonomiskt sinne och vill arbeta som säljs
PerformIQ / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PerformIQ i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige PerformIQ
Företagspresentation
MTAB Transport & Spedition AB är Nordens ledande transportör av konst och värdefulla föremål samt ömtålig teknisk utrustning. Vårt ständiga och övergripande mål är att utveckla och leverera avancerade mervärdestjänster som avlastar våra uppdragsgivares egna organisationer. MTAB har idag tre affärsområden; Teknisk distribution, Konst & utställning samt Lager & logistik. Den gemensamma faktorn är vår specialitet i att transportera, hantera och förvara ömtåligt och värdefullt gods med högsta möjliga kvalitet i alla led. Företaget sysselsätter idag drygt 100 medarbetare, och har kontor i Stockholm (HK), Göteborg och Malmö samt terminaler i Örebro och Jönköping. MTAB har också två dotterbolag, ett i Norge (HK, Oslo) och ett i Danmark (HK, Köpenhamn) som är helt integrerade i MTABs system och jobbar efter samma höga kvalitetsstandarder.
Tjänstebeskrivning
MTAB söker en självgående och kommunikativ person som vill arbeta som säljstöd åt försäljningschefen. I rollen ansvarar du för att ta fram prismodeller för både befintliga kunder och för prospekts samt att skriva offerter, ge prisförslag och att på egen hand bygga upp en prisstruktur. Du kommer att besvara förfrågningar från befintliga kontakter och kunder, ta in underlag från leverantörer och presentera tjänstelösningar för MTABs kunder. I viss mån kommer du att köpa in dessa tjänster och se till att de utförs på ett korrekt sätt. I rollen innebär det att assistera försäljningschefen med kommunikation och administration samt att vara representant för företaget på mässor och ute hos kund. Du kommer även att backa upp och hjälpa kundserviceavdelningen vid förfrågningar gällande affärer.
Krav på person
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet och erfarenhet inom försäljning, kundservice eller annat kommunikativt yrke sedan tidigare. Det är ett krav att du behärskar både svenska och engelska såväl skriftligen som muntligen. För att lyckas i rollen ska du ha goda kunskaper inom Officepaketet och främst inom Excel, då stora delar av arbetet kräver detta. Det är viktigt att du har förståelse för ekonomi och säljcykler samt är noggrann i ditt arbete.
Som person är du driven och självgående som kan vara kreativ och se nya lösningar. Du har en god analytisk förmåga och kan sätta dig in i kundens problemställning samt kan upprätta en ekonomisk kalkyl som en del i ett lösningsförslag. Du är ansvarsfull, affärsmässig och målinriktad och kan arbeta under stress i ett högt tempo där det gäller att prioritera och leverera med kvalitet.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8-17 med möjlighet till flex
Plats: Bromma, Stockholm
I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Lovisa Nilsson Rekryteringskonsult, på 08-410 575 02. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2012-03-01Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 391
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLovisa Nilsson, 08-410 57 502
FöretagPerformIQ
AdressPerformIQ
Birger jarlsgatan 34
11429 Stockholm
Jobbnummer 1174315
Observera att sista ansökningsdag har passerat.