Användarsupport för digitala läromedel

Bonnier Education / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-11-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Användarsupport för digitala läromedel" (publicerad 2018-09-21) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bonnier Education i Stockholm, Kalmar, Malmö eller i hela Sverige

Bonnier Education står bakom det digitala läromedlet Clio Online som riktar sig till grundskolan i Sverige. Clio Online är marknadsledande på den danska digitala läromedelsmarknaden och finns idag på 85 % av de danska grundskolorna. Bonnier Educations produkter, så som Clio Online, är helt digitala och erbjuder en helhetslösning för lärare och elever. Målsättningen är att erbjuda ett nytänkande och kreativt läromedel som inspirerar eleverna och effektiviserar deras lärande. Samtidigt underlättar Bonnier Education genom Clio Online också lärarnas arbete med förberedelse och planering av undervisning, uppföljning, examinering och mycket mer.

Bonniers nya satsning Clio Online söker en utåtriktad och serviceintresserad Användarsupport som kan stötta och vägleda användare i våra digitala läromedel. Du ger daglig support till våra svenska skolor och svarar på frågor kring skolornas konton i våra ämnesportaler. Du är vår första kontakt på supporten och ansvarar för att ta emot samtal, mail och chatt dagtid kl 8-16. Vidare ansvarar du för att ta fram användarguider och kommer med förbättringar för att utveckla våra ämnesportaler och arbetssätt. Du rapporterar till vår Digital production manager och tjänsten är placerad i Stockholm.
Du har en gymnasieutbildning och har minst ett års erfarenhet av kundtjänst. Du har ett stort intresse för skola och utbildning och kanske har du på något sätt arbetat inom skolvärlden. Du har även ett tekniskt intresse och är nyfiken och duktig på att lära dig nya system. Erfarenhet av Freshdesk är meriterande.
Din vardag kommer att präglas av kundkontakt. Därför ser vi gärna att du är serviceinriktad och brinner för att erbjuda support i världsklass. Du är lyhörd och har ett pedagogiskt sätt att ge service på. Vidare är du noggrann och strukturerad och trivs med att driva ditt arbete framåt. Du kommer att arbeta i en start-up miljö varför det är avgörande att vara flexibel inför förändringar. Du talar och skriver obehindrat på svenska och det är meriterande med kunskaper inom engelska och danska.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning om 6 månader.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning på 6 månader

Publiceringsdatum
2017-11-29

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bonnier Education

Adress
Bonnier Education
Rålambsvägen 17
11259 Stockholm

Kontorsadress
Rålambsvägen 17

Jobbnummer
3828945

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bonnier Education

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bonnier Education: