Ansvarstagande & noggrann ekonomiassistent
Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Känner du att det är dags att söka nya utmaningar i form av en bred ekonomiassistenttjänst? Kan du hantera både leverantörsreskontra och kundreskontra och även lite redovisning? Är du strukturerad och bidrar gärna till förbättringar i det ekonomiska arbetet? Det här är tjänsten för dig.
Publiceringsdatum2016-07-11BeskrivningNu söker vi på Perido en noggrann och ansvarstagande ekonomiassistent till en ledande aktör inom främst hem och trädgård. De erbjuder kostnadseffektiva konsumentprodukter till privatkunder och har även stora företagskunder inom industrin. I denna roll stärker du upp ekonomiavdelningen på huvudkontoret strax söder om Stockholm.
Ditt övergripande ansvar är att se till att inkommande och utgående fakturor bokförs samt att in- och utbetalningar sker korrekt enligt bestämda tidsramar. I detta ingår:
• Hantering av leverantörsreskontra; scanna, tolka och bokföra
• Priskontroll genom jämförelse av inköpsorder mot faktura
• Attest av fakturor enligt attestreglemente
• Hantering av kundfakturor för factoring
• In- och utbetalningar av leverantörsfakturor samt kundfakturor
• Ansvar för att leverantörs- och kundregister uppdateras
• Kredithantering/godkännande av kunder
• Kravhantering, kundfakturor
• Intrastatrapportering
• Balanskontoavstämning samt avstämning av mellanhavanden mellan koncernbolag
• Administration av programmen Readsoft och ExFlow
Du kommer även att vara behjälplig vid likviditetsplanering och i bokslutsprocessen samt stötta organisationen i ekonomiska frågor. Vår förhoppning är att du som söker är en ordentlig person som tycker att det är viktigt att hålla sig till regler och uppsatta deadlines. Vidare finner du det roligt att söka lösningar på problem likaså utveckla rutiner inom redovisningsområdet.
Är det dig vi söker? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kravprofil för detta jobb• Gymnasieutbildning eller motsvarande inom ekonomi
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbete
• Erfarenhet av elektronisk fakturahantering och inköpsordrar
• God systemvana, gärna Microsoft Dynamics Axapta
• Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillsvidare. Tillträde under augusti.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13886MT i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb13886MT
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 13886
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2949485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.