AML analytiker till bolag inom Betallösningar
SJR in Scandinavia AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR in Scandinavia AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige SJR söker nu en AML analytiker för inhämtning och analys av kundkännedom för företagskunder hos vår kund. Du kommer ingå i ett AML- team som tillsammans ansvarar för att säkerställa att bolaget inte medverkar till penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet och syftet med arbetet är att säkerställa att relevant och uppdaterad kundkännedom finns för samtliga kunder.
Publiceringsdatum2021-09-20Dina arbetsuppgifterDu kommer att granska och sammanställa kunddata och du arbetar självständigt i din roll och hanterar flera olika uppgifter parallellt. Rollen innefattar bla att;
• Kontrollera att inhämtad kundkännedom vid on-boarding är fullständig och korrekt
• Inhämta ny kundkännedom för befintliga kunder i samtliga riskklasser
• Granska inhämtad information mot register och andra källor för att kontrollera riktigheten i av kunden lämnade uppgifter
• Granska ägarstrukturer och fastställa verklig huvudman
• Kontrollera kunder mot PEP och sanktionslistor
• Analysera lämnade uppgifter och jämföra med kundens årsredovisning, branschpraxis med mera
• Kontakt med kunder och interna avdelningar
KvalifikationerVi söker dig med erfarenhet inom AML och för att trivas och lyckas i rollen bör du vara strukturerad och analytisk. Du har ett noggrant och effektivt arbetssätt samt en stark samarbetsförmåga och en egen drivkraft. Att kunna se samband, analysera och granska bolag är något som du drivs och stimuleras av. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och vi ser gärna att du har en examen inom ekonomi eller juridik.
Välkommen med din ansökan!
Tjänsten är initialt ett 6 månaders konsultuppdrag med anställning hos SJR. Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy:
https://sjr.se/gdpr/integritet... (
https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSjr In Scandinavia AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sjr In Scandinavia AB (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Jobbnummer 5980757
Observera att sista ansökningsdag har passerat.