Aleris Sjukvård AB söker en erfaren lönespecialist.
Aleris Sjukvård AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aleris Sjukvård AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Aleris Sjukvård
Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Verksamheten omfattar sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster av hög kvalitet till den offentliga vården, till försäkringsbolag och till patienter som själva betalar för sin sjukvård.
Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjänster är en förutsättning för vår verksamhet.
Efter sammanslagningen med Proliva har Aleriskoncernen i Skandinavien 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK.
Aleris ägs av Triton.
Du kommer att ingå i ett löneteam som består av två systemförvaltare, tre lönespecialister och tre lönehandläggare. I rollen kommer du tillsammans med teamet att ansvara för hela löneprocessen.
Du kommer arbeta processinriktat men arbetsuppgifterna roterar vilket innebär att du kommer att arbeta med samtliga delar. Ni kommer tillsammans ansvara för cirka 3500 löner i fem olika kollektivavtal.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Löpande lönehantering
• Allmän support inom lön till chefer, medarbetare, ekonomi och HR.
• Reseräkningar och utlägg
• Stötta lönechefen i arbetet kring systemrelaterade arbetsuppgifter och utveckla befintliga rutiner och processer.
• Lönerevision, semesterårsskifte, årsskiftshantering
• Löpande rapportering till myndigheter samt pensioner och försäkringar
• Tolka kollektivavtal och lagar
• Felsökningar
• Hantera skatteberäkningar, sociala avgifter och andra avgifter relaterade till löner
• Månatlig avstämning av deklaration, personalkostnader och löneskulder
• Delta i projekt och implementationer
• Medvind och HRPlus8
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar provanställning. Du är placerad på Aleris huvudkontor på Sabbatsbergs Sjukhus i Stockholm, ett stenkast från Odenplan.
Vi söker dig som är ansvarstagande, resultatorienterad, har en problemlösande förmåga, tycker om att ta initiativ samt har ett utvecklingstänk. Du tycker om att samarbeta med andra för att uppnå gemensamma mål. Du gillar att jobb proaktivt för att kunna leverera i en mycket snabbrörlig verksamhet med högt tempo. Du gillar när det händer mycket, tar stort ansvar och vill vara med och bidra. Du arbetar även strukturerat för att nå ditt mål och besitter självledarskap.
För att lyckas i rollen tror vi att du:
• Har minst 5 års erfarenhet av att ha jobbat med hela löneprocessen samt avstämningar, deklarationer och bokföring
• Ekonomi och/eller redovisningserfarenhet
• Har goda kunskaper i Excel eller likvärdigt program
• Arbetat med löner för kollektivanställda och tjänstemän
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Examen inom ekonomi, företagsekonomi samt YH-utbildning inom lön eller arbetslivserfarenhet som motsvarar ovan.
• Arbetat med HR-support
Det är även meriterande om du har:
• Tidigare erfarenhet av systemen Medvind och/eller HRPlus
• Är auktoriserad lönekonsult
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig lönechef på
caroline.mattsson@aleris.seVi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Aleris Sjukvård AB (org.nr 556068-8425)
Arbetsplats Aleris Sjukvård, HK Sabbatsberg
Jobbnummer 7882244
Observera att sista ansökningsdag har passerat.