ALD Automotive söker en Manager Customer Care

ALD Automotive AB / Chefsjobb / Täby
2021-07-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "ALD Automotive söker en Manager Customer Care" (publicerad 2021-08-23) ⬅️


Visa alla chefsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ALD Automotive AB i Täby, Upplands Väsby, Stockholm, Lund, Malmö eller i hela Sverige

Vi söker nu en ny ledare till vårt Customer Care team. Vi söker dig som är en engagerad ledare och trivs i en roll där du är en nyckelspelare för vår fortsatta utveckling av vår kundserviceavdelning.
I rollen som Manager Customer Care arbetar du med att utveckla och förbättra vår kundnöjdhet genom bland annat marknadens utveckling och från resultatet av våra kundundersökningar. Du arbetar proaktivt med förbättringsarbete för att möta både våra förares och våra kunders behov. I rollen ingår även att se till att ditt team har rätt systemstöd i sitt arbete och du arbetar för att utveckla våra digitala arbetsverktyg för att få så bra mobila lösningar som möjligt.
I rollen som Manager Customer Care arbetar du bland annat med:
• Driva utvecklingen av vår kundresa och aktivt arbeta för att identifiera åtgärder i linje med vår strategi
• Ansvara och driva teamets utveckling och aktivt arbeta för att kunskaper och processer finns på plats
• Arbeta mot teamets KPI:er samt arbeta med utveckling handlingsplaner för att nå målen
• Allt personalansvar kopplat till rollen som ledare
Vi söker dig som:
• Har en godkänd gymnasialutbildning eller högre
• Har 5 års erfarenhet av att arbeta med utveckling inom B2C
• Har minst 2 års erfarenhet av en ledarroll inom kundservice
• Har god systemvana och har tidigare erfarenhet från olika CRM system.
• Uttrycker dig mycket väl i svenska och engelska i både tal och skrift
• Har B-körkort
Du har även tidigare dokumenterad erfarenhet av att arbeta med förändringsarbete. Vi ser gärna också att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med implementering av digitala lösningar. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med Salesforce.
För att trivas i rollen är du teamorienterad med en positiv attityd som inspirerar ditt team att nå sin fulla potential. Du är engagerad och driver utveckling av både ditt team och också av rutiner och processer för att hela tiden hitta förbättringspotential. Du är en innovativ person som ständigt letar efter nya lösningar på problem och har ett stort resultatfokus.
Vänta inte med att skicka in din ansökan! Återkoppling kan dra ut på tiden till följd av semester men processen kommer återupptas i augusti igen. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag då vi arbetar utifrån ett löpande urval. Din ansökan kommer endast att hanteras av rekryterande chef och HR.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2021-07-09

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ald Automotive AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143724".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ald Automotive AB (org.nr 556561-3485)

Jobbnummer
5856106

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ALD Automotive AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ALD Automotive AB: