Administratörer till Trafiksektionen i Västerås och Uppsala
Polismyndigheten / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Västerås,
Eskilstuna,
Köping,
Norberg,
Sigtuna eller i
hela Sverige Polismyndigheten, Region Mitt består av Gävleborgs, Västmanlands och Uppsala län och har ca 2000 anställda. Regionen består av tre polisområden, regionala enheter såsom operativa enheten och utredningsenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.
Den operativa enheten består av regionsledningscentralen, polisens kontaktcenter, trafiksektionen, gränspolissektionen och gruppen för specialsökhund. Trafiksektionen finns organiserad vid den operativa enheten på regional nivå och består av sju grupper med trafikpoliser, bilinspektörer, förundersökningsledare, utredare samt administratörer. Personalen är lokaliserad på olika platser i tre län; Västmanland, Uppsala och Gävleborg. Sex grupper arbetar i yttre tjänst med yrkesmässig trafik, mobil brottslighet samt övriga trafikbrott. Trafikutredningsgruppen har verksamhet över hela regionen och arbetar med att utreda gruppernas egeninitierade trafikärenden och alla allvarliga olyckor med dödlig utgång, i region Mitt. Gruppen ansvarar även för all administration vid Trafiksektionen.
Du ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och är van vid digital dokument- och ärendehantering.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för postöppning, fördela inkommande post, diarieföra och arkivera handlingar.
• Söka och plocka fram information samt bereda ärenden till medarbetare inom sektionen, allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter, massmedia m.fl.
• Registrera och administrera dokument och protokoll från kontroll av yrkestrafik (flygande inspektioner, kör- och vilotider samt farligt gods).
• Registrera och administrera förlägganden om ordningsbot.
• Ha regelbundna kontakter med Transportstyrelsen, Åklagarkammaren och Domstol.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Trafikutredningsgruppen (Uppsala) vid Trafiksektionen i region Mitt
Arbetstid: Dagtid - Flexibel arbetstid om 40 timmar/vecka
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.
Publiceringsdatum2018-02-19Så ansöker duGenom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Cecilia Frisell, tfn 0722- 28 74 34.
OBS! Ange tydligt om du söker till Västerås eller Uppsala i din ansökan.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Godkänd gymnasieutbildning eller motsvarande.
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
• God datorvana och goda kunskaper i Word, Excel och Outlook.
• Erfarenhet av tidigare administrativt arbete.
Meriterande
Det är meriterande om du har:
• Tidigare erfarenhet av arbete inom Polisen och/eller annan statlig verksamhet.
• Vana av att arbeta med registrering i olika polisiära administrativa system och kunskaper i programmen START2 (Statistisk Rutin Timredovisning), PÄR (Polisens ärenderegistrering), ORBIT (Ordningsbot IT-stöd), VTR (Väg- och Trafik Registret) och DURTVÅ (Datoriserad utredningsrutin med tvångsmedel).
• Eftergymnasial utbildning inom området dokumenthantering är meriterande och förkunskap om Förvaltnings- och Arkivlagen.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som:
• Har god serviceförmåga.
• Är noggrann och har förmåga att arbeta systematiskt och uthålligt.
• Kan hantera känslig information som kan innehålla uppgifter om grova brott med integritet och professionalitet på ett omdömesgillt och
ansvarstagande sätt.
• Har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp och har god samarbetsförmåga
• Du har lätt för att ta in information i form av text och effektivisera arbetet på bästa sätt.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.se Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Vi ser fram emot din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJan Lundqvist 010-56 755 93
FöretagPolismyndigheten
AdressPolismyndigheten
Box 9
72103 Västerås
KontorsadressVästgötegatan 7
Jobbnummer 3972522
Observera att sista ansökningsdag har passerat.