Administratör till sektionen för ekonomiadministration vid Krimi
Kriminalvårdens servicecenter / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kriminalvårdens servicecenter i Norrköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Kriminalvården växer - vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott - att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
Kriminalvårdens servicecenter (KSC) stödjer myndigheten inom personal- och ekonomiadministrativa tjänster, supportfunktion samt myndighetens växelfunktion. Målet med KSC är att minska administration för chefer och klientnära personal genom en blandning av centralisering och utökat stöd. Vi arbetar aktivt för att kontinuerligt utveckla vår personal och förbättra våra tjänster. Välkommen till en fantastisk arbetsplats och ett meningsfullt arbete.
Anställningen är placerad inom sektionen för Ekonomiadministration som ansvarar för beställning och E-handel, leverantörsfakturor, kundfakturor, betalflöden, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut
Publiceringsdatum2021-06-24ArbetsuppgifterI rollen som administratör inom beställningsadministration kommer du att handlägga beställningar utifrån inkommet behov från verksamheten, identifiera vilka produkter som ligger inom Kriminalvårdens avtal samt matcha dessa mot beställningskraven och därefter utföra beställningen. Arbetet kan även innefatta stöd till verksamheten i form av att svara på frågor kring beställningar och avrop samt att fånga synpunkter kring Kriminalvårdens leverantörer. Registrera nya leverantörer, utföra direktupphandling och vissa förnyad konkurrensutsättning, ta fram och uppdatera manualer. Du kommer även att hantera ekonomisystemen UBW, och Visma Proceedo för beställningar, bokföring och uppföljning.
Du arbetar i team där du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och bidrar till måluppfyllelse. I tjänsten ingår det även att ge stöd och support till chefer och kollegor samt hålla utbildningar inom ditt ansvarsområde. Du kommer även aktivt att arbeta med ständiga förbättringar av rutiner och arbetssätt. Vid arbetstoppar kan arbetet även komma att innefatta viss del av kontering och distribution av leverantörsfakturor samt andra uppgifter inom ekonomiadministrationen.
KvalifikationerVi söker dig som arbetar bra med andra människor. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt. Du strukturer själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt, du ser möjligheterna i förändringar.
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har:
• YH-utbildning inom ekonomiadministration eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant
• Erfarenhet av ekonomiarbete
• Erfarenhet av e-handel
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av Agresso/UBW
• Erfarenhet av Visma Proceedo
• Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
• Erfarenhet av servicearbete
• Goda kunskaper i Microsoft office (excel och word)
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas
Vikariatet är på ett år med möjlighet till förlängning.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Vikariatet är på ett år med möjlighet till förlängning. Placeringsort Norrköping , upphör: 2022-08-01 .
ErsättningMånadslön Individuell lönesättnings tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-07-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKriminalvårdens servicecenter
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C58757".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kriminalvården (org.nr 202100-0225)
Arbetsplats Kriminalvårdens servicecenter
Jobbnummer 5830501
Observera att sista ansökningsdag har passerat.