Administratör till överförmyndarenheten

Åmåls kommun / Butikssäljarjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål

Sydvästra Värmlands och Norra Dalslands gemensamma överförmyndarnämnd söker
Om erforderliga beslut fattas
Administratör till överförmyndarenheten

Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 500 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en av Sveriges främsta kulturstäder som dessutom har en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se

Anställningsvillkor
Visstidsanställning 100 % med tillträde enligt överenskommelse till och med 2016-12-31 . Anställningen kan komma att förlängas.

Placering
Administratören är anställd av Åmåls kommun och för närvarande placerad vid överförmyndarenheten inom kommunstyrelseförvaltningen, som är organiserad direkt under kommunfullmäktige. Närmaste chef är enhetschef/kvalificerad handläggare.

Publiceringsdatum
2016-03-22

Dina arbetsuppgifter
Sydvästra Värmlands och Norra Dalslands gemensamma överförmyndarnämnd ansvarar för överförmyndarverksamheteten i Bengtsfors, Säffle, Åmål och Årjäng kommuner. Åmåls kommun är värdkommun och den gemensamma överförmyndarenheten är placerad i Åmål kommuns organisation. Verksamheten består av en enhetschef/kvalificerad handläggare och tre handläggare. Våra ambitioner är höga - Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling.

Överförmyndarnämnden har tillsyn över förmyndares, förvaltares och gode mäns förvaltning av omyndiga barns och huvudmäns egendom m.m. Verksamheten styrs huvudsakligen av föräldrabalken, förmynderskapsförordningen, förvaltningslagen och lagen för ensamkommande barn.

Som administratör vid överförmyndarenheten kommer du huvudsakligen att arbeta med administrativa uppgifter i samband med ärendehandläggning. I arbetet ingår även bland annat att:

• Arvodera och granska redovisningshandlingar
• Arkivering
• Att registrera och hantera inkomna handlingar
• Administration av fakturor
• Vara behjälplig vid telefonkontakter
• Posthantering
• Delta överförmyndarenhetens arbete med att utveckla och effektivisera verksamheten.

Du kommer att ha en central roll i överförmyndarenhetens arbete. Där du kommer att strukturera upp den administrativa hanteringen och delta i det kommunikativa arbetet på enheten.

Kvalifikationskrav
Du har som lägst en gymnasieutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för arbetet. Vi har som krav att du har minst 2 års erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter under eget ansvar. Du har B-körkort.

Meriterande
Det är meriterande att tidigare administrerat arvoden, arbetat med löner eller liknande. Tidigare erfarenhet av handläggningssystem.

Dina personliga egenskaper
För att trivas hos oss ska du kunna arbeta självständigt men även motiveras av att samarbeta och uppnå goda resultat tillsammans med andra. Som person är du ärlig, engagerad, är analytisk och noggrann samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Då det är en hög arbetsbelastning förutsätts att du är stresstålig. Du trivs med ett administrativt arbete.

Förmåga att kunna kombinera myndighetsutövning med både serviceanda och integritetet är viktigt egenskaper för den här tjänsten. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Information lämnas av
Conny Johansson, enhetschef/kvalificerad handläggare telefon 0532-7774 02
Vision, Jerry Saxin telefon 0532-173 15

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast onsdagen den 6 april 2016. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se , eller genom "Klicka på denna länk för att göra din ansökan" på Platsbanken.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-06
Ange följande referens när du ansöker: KS 2016/139
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef/kval.handläggare Conny Johansson 0532-777 402

Facklig kontakt
Vision Jerry Saxin 0532-173 15

Företag
Åmåls kommun

Adress
Åmåls kommun
Box 62
66222 ÅMÅL

Kontorsadress
Kungsgatan 26

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2739804

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åmåls kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åmåls kommun: