Administratör till Medicinsk service i Lund
Region Skåne, Medicinsk service / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Medicinsk service i Lund,
Malmö,
Landskrona,
Höör,
Trelleborg eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Medicinsk service består av förvaltningsledning, stab och två divisioner med verksamhetsområden och enheter. I division MT och prehospital sjukvård ingår ambulansverksamheten i nord- och sydvästra Skåne, 1177 Vårdguiden på telefon, Practicum, Region Skånes Larmcentral, Medicinsk teknik (MT) samt Bild- och laboratorieteknik. I division Labmedicin ingår Arbets- och miljömedicin och Biobank, Klinisk genetik och patologi, Klinisk immunologi och transfusionsmedicin, Klinisk kemi samt Klinisk mikrobiologi. Medicinsk service, med huvudsäte i Lund, har verksamhet i hela regionen och därmed medarbetare fördelade i hela Skåne.
Som administratör arbetar du med både HR-enheten och förvaltningsstaben som geografiskt är samlokaliserade på sjukhusområdet i Lund. Arbetsplatserna har totalt drygt 20 medarbetare som arbetar med HR respektive förvaltningsstaben.
Publiceringsdatum2019-05-24ArbetsuppgifterNu söker vi en administratör till förvaltningsstaben och HR-enheten inom Medicinsk service.
Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande arbete där den ena dagen inte är den andra lik.
Du kommer dela din tid mellan administrativa uppgifter i förvaltningsstaben och administrativt HR-stöd till våra linjechefer och till HR-enheten. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat avtalshantering, beställningar, bokningar, att skriva anställningsavtal och arkivarbete.
KvalifikationerVi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och som har erfarenhet av administrativt arbete, gärna som administratör, chefsstöd eller HR- administratör i Region Skåne. För att lyckas i rollen krävs att du kan arbeta med många uppgifter parallellt, har god samarbetsförmåga, förmåga att arbeta självständigt och att du kan prioritera bland förfrågningar och uppdrag. Vidare är du flexibel, noggrann och har ett förhållningssätt som präglas av ett professionellt, konsultativt och serviceinriktat bemötande.
Vi ser gärna att du, i likhet med oss andra, trivs i en miljö som präglas av öppenhet, hjälpsamhet och arbetsglädje.
Vi tillämpar löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Medicinsk service ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Våra tjänster omfattar alltifrån laboratoriemedicin och medicinsk teknik till uppdrag inom prehospital sjukvård och forskning. I Medicinsk service ingår division Labmedicin samt division MT och Prehospital sjukvård. Vi är ca 2100 medarbetare i förvaltningen.
På
http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-07
Ange följande referens när du ansöker: A880749
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Gilderson, Hr-chef, även för kontaktuppgif
maria.gilderson@skane.se 046-17 41 27
Ewamay Cederholm, Förvaltningsstabschef
ewamay.cederholm@skane.se 046-17 55 21
FöretagRegion Skåne, Medicinsk service
AdressRegion Skåne, Medicinsk service
Kioskgatan 17
22185 Lund
KontorsadressKioskgatan 17 22185 Lund
Jobbnummer 4814358
Observera att sista ansökningsdag har passerat.