Administratör till Familjeenheten i Salems kommun

Salems kommun / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem, Botkyrka, Södertälje, Stockholm, Österåker eller i hela Sverige

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Arbetsplatsbeskrivning:

Familjeenheten består av 20 handläggare, 2 gruppledare, 1 enhetschef samt 1 administrativ assistent.

Publiceringsdatum
2018-09-07

Dina arbetsuppgifter
Du kommer vara ett administrativt stöd till både socialsekreterarna och verksamhetschefer. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av återsökning till migrationsverket av ensamkommande barn och etableringsflyktingar samt att avlasta och underlätta för våra socialsekreterare och chefer.

Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter som ställer krav på att ta egna initiativ och problemlösning. På uppdrag av enhetschef samt gruppledare vara behjälplig med diverse praktiska arbetsuppgifter och att samarbeta med, och fungera som back-upp för, befintlig assistent.

Sedvanliga assistensuppgifter såsom ekonomi, fakturering, korrekturläsning, rapportsammanställning samt avtalshantering.

Kvalifikationer
Det är ett krav med förståelse och kunskap om arbetet som bedrivs inom myndighetsutövande socialtjänst.

Du gillar att samarbeta och underlätta för andra. Du förmår att vara flexibel samt besitter förmåga att ha ett varierande arbetsuppgifter. Många dagar präglas också av skyndsamma beslut vilket innebär du måste vara strukturerad, noggrann och självgående. Du gillar att ta egna initiativ och ser dig själv som en problemlösare. Du är social, servicemedveten och har lätt för att skapa relationer. Du håller tidsramar och gillar att ha ordning och reda. Du ska också ha god förmåga att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket.

Vi erbjuder dig:

• Dagligt samarbete med engagerade, positiva och kompetenta medarbetare.

• Arbete i en miljö som präglas av att finna lösningar och se möjligheter.

• Medarbetare som har för vana att arbeta flexibelt och hjälpa varandra.

• En positiv arbetsmiljö.

Din profil:



• Minst två års erfarenhet inom offentlig förvaltning av administrativt arbete krävs.

• Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel

• Erfarenhet i Agresso eller liknande fakturahanteringssystem

• Du uttrycker dig väl i tal och skrift

• Du har erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter såsom fakturering och kontering.

• Meriterande är erfarenhet av återsökning av medel för flyktingar och ensamkommande barn.

• Meriterande om du har erfarenhet från Migrationsverket.

• Meriterande om du har erfarenhet i Treserva eller annat verksamhetssystem knutet till socialtjänsten



Vi tror på friskvård och erbjuder dig som anställd, gymkort, friskvårdstimme samt friskvårdspeng.

Anställningsvillkor

Heltid Tillsvidare med placering i Salem, provanställning kan komma att tillämpas. Din titel blir administratör

Sista dag att ansöka är 2018-09-21. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.



Kontaktperson för detta jobb

Karl Lindgren
Enhetschef
070-723 43 08
karl.lindgren@salem.se

Facklig representant:

Fackliga representanter nås via Salems kommuns växel: 08-532 598 00





För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karl Lindgren, Enhetschef karl.lindgren@salem.se

Företag
Salems kommun

Adress
Salems kommun
Säby torgsvägen 16
14480 Rönninge

Kontorsadress
Säby torgsvägen 16

Jobbnummer
4336139

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun: